Weer een bananenplant vraag, maar ik vind nergens de oplossing van het probleem.
de plant is nu ongeveer 30 cm hoog en enige tijd nadat hij hier kwam begon hij bruine vlekken te
maken in zijn groene bladeren. twee weken terug heb ik hem verpot omdat het misschien aan de te
kleine pot of slechte grond zou liggen maar hij is weer volop in groei en blijft het doen. ik heb
hem als scheut gehad van mijn schoonmoeder toen hij 15 a 20 cm groot was en toen zag hij helemaal
groen, net zoals haar planten die nog steeds allemaal groen zijn.
Waarom maakt hij die bruine vlekken?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Luut:
11-07-2004
kan het zijn dat de luchtvochtigheid veel telaag is,dat de zon op het blad schijnt of dat ze veel te
nat staat?
Rick:
15-07-2004
Deze bruine vlekken zijn heel normaal voor een bepaalde soorten van de bananenplant (zoals Musa x
paradisiaca) en verschijnen alleen wanneer de plant ouder wordt.
Anoniem:
17-07-2004
Dit is inderdaad een heel normaal verschijnsel,er kunnen zich inderdaad bruine of paarse vlekken
ontwikkelen.
Dit is een heel normaal verschijnsel.
Marie-louise:
22-08-2005
Wij hebben 2 bananenplanten in de kamer staan en deze hebben ook van de vlekken op het blad.We
hebben ze pas een week en gekocht bij een bloemenwinkel.Mijn vraag is nu hoeveel water moet ik geven
en hoe.Van boven op de grond of laten drinken in een bakje.De wikkel om de plant zei het laatste.We
hebben ze dus in een bakje met water gezet maar hebben niet de indruk dat ze vocht opnemen.Gaarne
advies.
Eleonora:
22-08-2005
Mijn bananenplant krijgt nog steeds langs boven water (ongeveer een halve liter per keer voor een
pot van ca. 30 cm doorsnee), hetgeen er onderaan blijft instaan neemt hij meestal iets later ook nog
op. Als de plant teveel aan water heeft duwt hij dat toch weer langs zijn bladeren naar buiten.
Hij gebruikt zowiezo redelijk wat water.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht