Net in italie een plant gekocht die er heel leuk uitzag, ook de naam gevraagd. welnu, de verkopers
waren niet zo botanisch geschoold en er hingen ook geen naamkaartjes aan, maar het werd voor me
opgeschreven: mandavilla. thuis gekomen en zoeken: noppes.
wie kan mij iets meer zeggen:
blad eirond/elliptisch, geveerd, max 10 cm lang en 4 breed
bloem wit, trompetvormige buis met geel hart, 5-tallig, reukloos
klimt een beetje maar je moet wel opbinden, trosjes van 3-4 bloemen, blad niet abnormaal dik,
glimmend en kaal.
hij is nu 1 meter hoog, moet licht terug gesnoeid worden in de winter en is meerjarig.
wie oh wie weet wat dit kan zijn?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Redpoppy:
20-08-2004
kijk op google eens bij MANDEVILLA maar 1 letter verschil !! die verkoper wist de naam
waarschijnlijk niet voor 100%
Ton hannink:
20-08-2004
Als het een geurende plant is dan is het waarschijnlijk de bekende Mandevilla laxa of de minder
bekende boliviensis. Indien het hart echt geel is dan is het boliviensis en deze kan wel 4 meter
lang worden en overwinteren bij ca. 10 graden. De laxa kan bij zo'n 5 graden overwinteren.
Pimmetje:
20-08-2004
Ik heb het gevonden via jullie info. het is inderdaad de boliviensis, ton.
bedankt allebei voor de reactie overigens, ben gelukkig.
Anoniem:
11-10-2004
ook Dipladenia genaamd! Heb er net ene gekocht met roze bloemen. Bloeit constant!! Als je zin hebt
wil ik zeker ruilen met een jonge stek.
Anoniem:
11-10-2004
ook Dipladenia genaamd! Heb er net ene gekocht met roze bloemen. Bloeit constant!! Als je zin hebt
wil ik zeker ruilen met een jonge stek. 09/3628640
Anoniem:
11-10-2004
wil ik zeker ruilen met een jonge stek. 09/3628640
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht