Bijgaande foto laat een struik zien welke waarschijnlijk behoort tot de vlinderbloemigen, zie de
peulvormige vruchten.
ik dacht dat het een soort siererwt was maar kom er niet achter.
wie kan mij de juiste naam van deze plant geven?
Ik heb zaden van deze plant, voorweken of aanvijlen, en hoe warm? Welk grondmengsel? wie kan mij
verder helpen??
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Anoniem:
15-12-2004
Deze plant heet Ceaselpinia gillessii.
Albleroy:
28-12-2004
Beste inderdaad gaat het hier om de Caesalpinia gilliesii. Vroeger had deze plant de naam Poinciana
gilliesi, ze behoort tot de familie der leguminosen en is afkomstig uit Argentinie en Uruguay. Daar
ter plaatse noemt men ze ook de paradijsvogel bloem. Deze boom/struik kan tot 6 meter hoog worden en
de bladeren tot 20cm lang. Groeit in alle bodemsoorten maar het liefts in zonnige nogal droge
omgeving en bloeit van de lente tot en met de herfst. Het gemakkelijkst te vermeerderen met zaad.
Veel plezier,
Albert
PS Beste wensen vanuit Monaco
Bigsmoke:
29-12-2004
`dag Albert, bedankt voor je uitleg, de zaden moet ik die voorweken of aanvijlen? Ze zijn nu een
jaar oud (van sept. 2003)
Bigsmoke:
28-04-2005
heb inmiddels de zaden op warmte gezaaid en ze zijn ook allemaal uitgekomen. ze kregen eerst 2
kiembladeren en daarna ook 4 'normale" blaadjes.
Ik heb ze daarna verspeend en ben gaan luchten (in de kamer op 20*C) binnen 3 weken ware nze
allemaal van de wortel af en verdroogd dus dood, wat heb ik fout gedaan? Is deze plant niet te
verpoten??
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht