Ik ben al een hele tijd opzoek naar rhizomen of zaden van de 'Canna Musafolia Rubrum' (bruin-rode
soort) en de 'Canna Musafolia' (groene soort).
Weet iemand waar je die in België kan kopen. Of is er iemand die er enkele kan missen (wil gerust
betalen).
Alvast bedankt
Bioracer77
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Bioracer77:
12-04-2005
Canna musafolia rubrum
Arjantendam:
13-04-2005
hoi
ik zou het in belgië zo niet weten maar wel hier in holland, u kunt hier eens gaan kijken.
www.asiangardens.nl
zij hebben wel wat u zoekt.
Anoniem i:
14-04-2005
Hey,
ze zijn tegenwoordig ook te koop bij de grotere tuincentra's. Op dit moment worden ze ook veel
aangeboden op particuliere verkoop sites.
Het beste kan je planten of bollen kopen. Goed bemesten en ze groeien als kool. Voor zaden ben je al
een beetje laat. Tegen de tijd dat de groei er in zit is het al weer herfst.
Het lijkt me dat ze in België ook aangeboden worden. Neem eens een kijkje op het internet. Met een
zoekmachine moet je zeker bij wat leveranciers terecht komen. Ik weet zeker dat er ook particuliere
aanbieders zijn, die over het algemeen wat goedkoper zijn.
Ik zie tegenwoordig steeds meer canna's in de tuinen staan dus deze plant is hellemaal aan het
opkomen. Met zijn banaan achtige uiterlijk is het ook een mooie exotische plant. Ze zijn echter niet
geheel winterhard!
groeten I
Anoniem:
16-04-2005
Hallo anoniem, je bent appels met peren aan het vergelijken, dit zijn speciale canna's en vind je
niet in tuincentrums! de groene canna musafolia kunnen niet door zaden vermeerderd worden, daar deze
door kruising verkregen zijn, ga je het zaad zaaien krijg je de oorspronkelijke canna terug wat heel
iets anders is..
De rubrum foto is van www.tropicalcentre.com gejat, dit bedrijf hete vroeger inderdaad asiangardens,
en is de place voor je exotische planten!
Jacky:
04-05-2005
Kijk eens bij tuincentrum Exotica in Herenthout of op plantencentrumexotica.com
Suuz:
28-09-2005
Hai,
Ik las je bericht toen ik op zoek was naar informatie over de Canna. Ik geloof dat ik de bruine
Canna in mijn tuin heb staan, al weet ik het niet helemaal zeker. Ik ben best bereidt er een paar op
te sturen. Als je mij ff e-mailt dan kan ik je een foto van onze Canna sturen, dan kan jij kijken of
het hem is...
Groetjes suzanne
e-mail: koek_en_zopie@hotmail.com
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht