ik heb ongeveer 2 jaar geleden een cycas gekregen met 3 bladeren eraan.
1 blad kon ik al vrij snel afknippen omdat deze helemaal bruin werd.
Vervolgens heeft deze palm helemaal niks meer gedaan: groeide niet, maar ging ook niet kapot.
Nu bijna 2 jaar later komen er plotseling 2 nieuwe scheutjes.
Sinds een maand of 10 heb ik een 2e erbij; een grotere, maar ook deze doet niks.
Hebben jullie wat tips voor mij?
Alvast bedankt
Greetz
Peterr
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Peterr:
18-06-2005
En dit is de "grotere" versie
Greetz
Peterr
PS: ik geef ze niet al te veel water, doe ze wel benevelen met een plantesproeier
Anoniem i:
18-06-2005
Hey Peterr,
Deze planten groeien gewoon heel langzaam! De tip is dan ook niet te vochtig houden en heeeeeel veel
geduld.
Groeten Toni
Ano poeld.:
18-06-2005
Hou de grond waar de cicas is geplant in het voorjaar en zomer goed vochtig met wat planten voeding
en dan moet er ieder jaar een paar bladeren bij komen.
Niet plots in de felle zon blad waardoor verbranding.
De plant zo min mogelijk verplanten i.vm.wortel breuk.
Als je niets met de plant doe gebeurt er ook niets.
Bij weinig licht en kou dan moet je de plant droog houden.
Peterr:
28-06-2005
Hoi Ano,
welke plantenvoeding kan ik het beste gebruiken, en hoe vaak?
Ik krijg trouwens binnenkort een vele grotere versie, maar daar zijn de bladeren allemaal vergeelt
van.
Hij krijgt wel echter nieuwe blaadjes.
Krijg ik de gele bladeren weer groen met plantenvoeding???
Graag advies.
Peterr
Anoniem:
30-06-2005
nee,eenmaal geel wordt niet meer groen!
Anoniem:
01-07-2005
Als je een wat grotere Cicas hebt b.v.10 cm doorsnede met veel geel blad,kan je het beste alle gele
bladeren er af halen je kan er zover mee door gaan tot er geen blad meer aan zit.Plaats wat er van
over is bij minimaal 20 graden en vochtige ruimte zonder blad kan in het donker maar met blad in het
licht.
Als de plant weer groeit geef je deze wat kamerplanten voeding.
De plant kan wel wat droogte verdragen maar als dit te lang duurt heb je weer geel blad ook als je
de plant van uit de schaduw plots in de felle zon plaats
Ano poeld.:
01-07-2005
Als je een wat grotere Cicas hebt b.v.10 cm doorsnede met veel geel blad,kan je het beste alle gele
bladeren er af halen je kan er zover mee door gaan tot er geen blad meer aan zit.Plaats wat er van
over is bij minimaal 20 graden en vochtige ruimte zonder blad kan in het donker maar met blad in het
licht.
Als de plant weer groeit geef je deze wat kamerplanten voeding.
De plant kan wel wat droogte verdragen maar als dit te lang duurt heb je weer geel blad ook als je
de plant van uit de schaduw plots in de felle zon plaats
Paul&henny:
26-08-2005
Hallo Peter,
bijgevoegd een foto van mijn cycas revoluta. Ik heb hem sinds een vijftal jaren. Om het jaar, maar
meestal slechts om de twee jaar krijgt hij een nieuwe kroon bladeren (vorig jaar 13 ineens!) Sinds
ik hem heb zijn er drie nieuwe kronen bijgekomen. Telkens er een nieuwe kroon bijkwam, is de
onderste,oudste kroon afgestorven.
Deze plant vraagt veel licht, s'zomers staat hij buiten in de zon, anders in een verwarmde veranda.
Heel matig water geven, net niet droog. Alleen wanneer nieuwe bladeren ontstaan meer water geven en
voeding. Deze krijgt nu ook een nieuwe groeipunt, onderaan de stam.
veel succes,
Paul
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht