Ik heb een paar phoenix canariensis buiten staan en woon op de Veluwe. Is het risicovol om met kans
op lichte vorst ze buiten te laten vannacht? Anders haal ik ze maar naar binnen..
zou ze liever laten staan tot kerst, maar dan kan ik ze wel wegkukelen denk ik.. ;-)
GRAAG EVEN ADVIES over lichte vorst en natheid.. gaat dat met een phoenix canariensis?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Texeltje:
01-11-2006
vorst in combi met vocht is niet echt goed voor deze palm.....
R.e.m.:
01-11-2006
dan doe ik ze er vanavond nog maar uit, mijn gevoel zei hetzelfde, maar wat me aan het t***elen
maakte was het feit dat ze op zich wel wat vorst kunnen hebben.. alleen in combi met vocht, en ook
nog wind...
Bedankt voor je antwoord 'texeltje'
Mikey:
01-11-2006
ik laat ze nog even buiten want ik verwacht in noord holland nog geen vorst overigens gaat de
temperatuur nu ineens wel erg hard omlaag maar ik wacht het nog even af.
groet michel.
Satmeel:
01-11-2006
Ik laat ze in Enschede ook nog even buiten staan. Het wordt later in de week weer warmer. Ik wil
proberen ze zo kort mogelijk binnen te houden.
Spriet:
01-11-2006
Hallo allemaal,
Ik heb ze vandaag onder het afdak gezet. Gelukkig maar het vriest hier nu een beetje, onder het
afdak is het toch een paar graden warmer. Ik zit hier in noord limburg.
Groetjes Spriet
Hent v:
01-11-2006
Ik laat mijn phoenix ook nog even buiten onder mijn prieel ,hebben de afgelopen dagen veel regen
gehad dus hoop ik dat de nachtvorst niet te veel zal zijn.Locatie n-o brabant 19.30 +3 gr , 23.30 -2
gr.
Gr Hent
Beppiek:
02-11-2006
Wij hebben gisteren de Cyathea tomentosissima en de beide Phoenix robelinii naar binnen gehaald en
boven de kleine palmen die in de vaste grond staan afdakjes gemaakt zodat ze niet meer nat
worden.
Tot mijn verbazing zag ik dat de Cycas revoluta nog een volledige nieuwe bladkrans had gekregen
(deze gaat ook naar binnen).
Vandaag gaan wij de Musa basjoo inpakken en de rest van de planten wil ik bij een vriendin in een
onverwarmde showroom zetten, haar palmen zijn daar al 2 jaar de winter goed doorgekomen.
Gr. Beppie
Exotic life:
02-11-2006
Ik heb nog helemaal niks ingepakt. Mijn phoenix canariensis die in de volle grond staat heeft ook
regen gehad, en de temp daalde niet verder dan 4,0 graden.
Ik pak dan ook verlopig nog helemaal niks in, vooral niet nu straks de temperaturen weer omhoog gaan
! Vorig jaar begon ik met inpakken ook pas ergens eind november.
Separatist:
02-11-2006
Mijn canariensis (in pot) staat sinds eergisteren binnen. Neem liever geen risico met deze palm.
Heynske:
02-11-2006
De mijne in pot staat ook nog steeds buiten en vorige nacht was de temperatuur tot 2°C gezakt en dat
doet hem niks.
vriendelijke groeten
Kevin
Lisesi:
02-11-2006
vind de omstandigheden op weergebied voor mijn canariensis , nog best aanvaardbaar ...dus blijft hij
gewoon in pot buiten staan .
Exooot:
03-11-2006
ik heb mijn phoenix canariensis ook in pot staan en met de deze temperaturen laat ik dat ook evne
zo..maar vanacht was het hier wel -2..
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht