Welke plant is dit?

U bent niet ingelogd
Welke plant is dit?
I2paq :
30-07-2007
Mijn vrouw is in het bezit van een plant.
Nu is dat feit op zich niet zo bijzonder ware het niet dat wij geen enkel idee hebben wat voor plant dit is. Het bijzondere aan deze plant is dat hij van haar ouders is geweest, en dan van haar vader in het bijzonder. Zolang mijn vrouw zich kan heugen, al zo’n 43 jaar, heeft deze plant bij haar ouders gestaan. Ook haar zus van 49 weet niet beter als die plant was er altijd. Deze plant is dus ruim 50 jaar oud. Na het overlijden van haar beide ouders durfde haar broer en zus de zorg over deze plant niet aan en heeft mijn vrouw gezegd “ik wil er wel voor zorgen maar wordt niet boos als hij dood gaat”. Nu, zo’n 8 jaar later gaat het heel goed met deze plant. Het grappige is dat wij de afgelopen 4 maanden ons huis compleet hebben verbouwd en in die periode is de plant enorm gaan groeien, heeft zijtakjes gevormd en vele nieuwe bladeren. Mijn vrouw grapte dat haar vader altijd aan het verbouwen was thuis en deze plant het nu dus enorm naar zijn zin had ;-)
Mijn vrouw zou graag stekjes maken van deze plant maar de pogingen die we gewaagd hebben zijn mislukt. Daarnaast weten ook diverse kwekers die we gevraagd hebben niet welke plant dit is. In de bibliotheek hebben we er boeken op nageslagen maar ook daar staat hij niet in. Het probleem van zoeken op het internet is dat we dus niet weten hoe deze plant heet en de meest databases gaan uit van de naam en laten dan pas een plaatje zien.

27721

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden