Hallo exoten liefhebbers,ik ben op zoek naar info om achter de naam te komen van een plant die ik in
Indonesie heb gezien,wellicht zal die elders ook groeien maar in europa heb ik hem nog nooit
gezien.
Het is een spriet achtige plant (kan een grote bos worden) met daarin stengels met prachtige witte
bloemen met allemaal slierten eraan( vergelijk het iets met een kelk-achtige ) maar dan met een stuk
of 6 a 8 lange slierten eronder aan. weet iemand wat ik bedoel of heeft iemand info waar ik het
mischien vinden kan? Ik wil dolgraag deze plant!
Hopelijk reacties!Groetjes Rob.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Mtb:
18-02-2008
Is het soms een witte Tacca?
Bach en
flamboy.:
18-02-2008
Hallo.. nee sorry , wat ik bedoel is iets meer kelk-achtig en echt geheel wit.er kunnen er zeker wel
20 in één bos bloeien.In Indonesie is het in de iets minder warme gebieden en bergen een gewone veel
geziene plant die langs de straten groeit bijv.Had graag gewild dat ik een voorbeeld op foto had ,
dan was het denk ik voor jullie makkelijker geweest,
Groetjes Rob.
Dushi:
18-02-2008
Wat ik uit je verhaal begrijp, kan het de Hymenocallis (Ismene) zijn, waarschijnlijk de advance. Die
kan je bij Verberghe kopen.
Bach en
flamboy.:
19-02-2008
Hoi ,, bedankt voor je antwoord en na even googlen kwam ik er, het is inderdaad zo'n soort , maar
deze heeft de (krullen-slierten) aan de onderkant bloem die ik bedoel zitten de slierten aan het
uiteinde bloem.mischien wel de zelfde plant maar een andere naam??
Groetjes .
Dushi:
19-02-2008
Het is in iedergeval een hymenocallis. Nou moet je denk ik gewoon googlen welke soort precies. Hier
heb je een aantal foto's http://davesgarden.com/guides/pf/showimage/7835/ bekijk die maar eens. Als
me nog wat te binnenschiet lees jehet wel. Je bent nu in iedergeval een stukje verder.
Bach en
flamboy.:
19-02-2008
Hoi Dushy,,dank voor je antwoorden, ik heb het volgens mij gevonden.
Het is Hymenocallis littoralis.
Heeft iemand er ervaring mee , en kan je het als plant kopen ?
Dushi:
21-02-2008
Hallo Rob,
De Hymenocallis littoralis is de juiste soort die in Indonesie voorkomt. Het zijn bollen, zelf heb
ik ze nog nooit in Nederland gezien. Dit adres heeft veel aparte bollen (zie plantenlijst), je zou
eens bij hem kunnen informeren!!
http://www.plantago.nl/plantindex/kwekers/kwekerijplantenlijst.php?KwekerijId=12
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht