Aanschaf trachycarpus fortunei

Startpagina >> Overzicht forums >> Exotische planten forum >> Aanschaf trachycarpus fortunei
U bent niet ingelogd
Aanschaf trachycarpus fortunei
Peter42 :
15-04-2008
Hallo, ik wil al jaren een of meerdere trachycarpussen fortunei aanschaffen, en dan het liefst van 2 meter of hoger, want ik heb
geen zin om 5 tot 10 jaar te moeten wachten totdat een paar kleinere
groot geworden zijn, en dat kost dan ook een paar centen, want de grotere exemplaren beginnen bij 200 euro en dan in een rap tempo meer, en dan
wil ik wel weten waar ik op moet letten, want er schijnt nogal verschil
te zijn in de kwaliteit en afkomst van de palm.
De ene heeft een dikke stam aan de onderkant en loopt dan steeds dunner uit naar boven, en bij de andere is dat precies omgekeerd, en weer anderen
hebben een normale stam die gewoon overal even dik is, en schijnt het dat
degene die uit de pyreneeën komen beter zijn dan degene die uit china komen, maar hoe zie je dat? Verder zie ik ook wel eens een driestammige fortunei, en zou ik willen weten of dat echt zo is of dat ze gewoon 3 stuks bij elkaar gezet hebben, en of zulke dan ook net zo snel groeien als de 1 stammige exemplaren. Dus al met al is de vraag van welke de beste zijn en waar je op moet letten bij de aanschaf.
De 2e vraag is dat ik ze in de grond wil stoppen, en weet ik dat gewone potgrond dan voldoende is, maar hoeveel potgrond moet ik dan gebruiken?
Ik heb gewoon bouwzand onder mijn plaats liggen, en hoe diep moet ik dan de grond uitgraven en met potgrond vullen voor een exemplaar van 2 m hoog? Dus L x B x H? En moet ik nog wat anders gebruiken dan alleen potgrond?
Ik heb ooit een gat gegraven van bijna 0.75 meter diep om bamboe wortels te verwijderen, en daarbij is er geen grondwater omhoog gekomen, dus bang voor natte voeten hoef ik niet te zijn.
Verder heb ik ook ergens gelezen dat je eenmalig wat stekpoeder moet gebruiken zodat de palm wat sneller aan het verplaatsen van de pot naar de volle grond kan wennen, en de vraag is dan ook, klopt dit?
Ik heb de rest van de plaats wel helemaal betegeld, dus is de grond alleen open waar de palm staat, dus houd hier even rekening mee.
Alvast bedankt allemaal.

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden