Phoenix canariensis groeispeer verdord

Startpagina >> Overzicht forums >> Exotische planten forum >> Phoenix canariensis groeispeer verdord
U bent niet ingelogd
Phoenix canariensis groeispeer verdord
Sterrenhemel :
03-06-2008
Beste forumlezer,

Ik heb in het voorjaar een phoenix canariensis van mijn moeder gekregen. Toen was deze nog prachtig groen en leek er niets aan de hand. Deze stond bij haar in een kleine pot en (stom!) zonder mezelf er eigenlijk goed in te verdiepen heb ik deze in een behoorlijk veel grotere pot geplant met gewone potgrond.

Dit leek een aantal weken goed te gaan totdat het blad aan de buitenkant bruine plekken begon te vertonen en ik d.m.v. dit forum goed te lezen dacht te hebben vastgesteld dat er spint in zat. Ik heb de palm behandeld met plantschoon (speciaal voor rozen, omdat deze niet zo agressief is als de normale plantschoon) en nu lijkt dat in ieder geval verholpen te zijn.

Echter het volgende probleem heeft zich aangemeld: de nieuwe speren zijn nu droog en verdord, ik kan ze er echter niet uittrekken, ook niet met wat extra kracht, dus dat geeft hoop.... Ik vraag me dus af wat ik er nu nog aan kan doen, behalve afwachten of het nog goed komt.

Iemand ervaring mee??

Ik probeer een foto erbij te plaatsen.

31211

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden