Cycaspalm en paradijsvogelbloem

Startpagina >> Overzicht forums >> Exotische planten forum >> Cycaspalm en paradijsvogelbloem
U bent niet ingelogd
Cycaspalm en paradijsvogelbloem
Robindr :
22-10-2003
Hallo,

Ik ben pas terug van Mallorca en heb me aan één van de kraampjes daar enkele zaden aangeschaft. Het betreft de Strelitzia (Paradijsvogelbloem) en de Cycas revoluta (Cycaspalm). Ik ben volop aan het zoeken hoe ik deze planten het best opkweek. Misschien dat jullie me enkele tips kunnen geven.

De zaden van de paradijsvogelplant heb ik nog niet gepland, daar ik nog over geen turfgrond beschik (ttz mengsel turf en zand volgens bijgevoegde handleiding). Het zaad van de cycaspalm heb ik van zondag in een glas water laten weken en dit op onze radiator geplaats. Volgens de handleiding zou dit minstens een week in lauw water moeten verblijven en elke dag dient het water ververst te worden.

We beschikken thuis over een veranda die in de winterperiode alleen in de voormiddag rechtsreeks zonlicht krijgt maar de ganse dag wel zeer verlicht is. 's winters vriest het nooit in de veranda maar het kan soms wel erg fris worden, wat voor een plant in opgroei mss niet ideaal is. Ook hebben we een redelijk donkere woonkamer waar (vooral 's winters) in de namiddag de zon rechtreeks invalt)

Wat kan ik nu best doen met de twee planten (zaden)? Welke plaats is het meest geschikt, en welke grond gebruik ik best. Kan ik in een latere periode van de planten scheuten nemen? En welke andere tips hebben jullie nog voor mij?

Alvast bedankt!

Robin.

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden