Ik heb een soort treurboompje in mijn tuin staan maar weet zo niet welke soort het is. Hij is smal
van stam en zijn takken spreiden boven hangend uit het lijkt wel een parapluvorm hij heeft groene
blaadjes met veel wit erin als ie begint te bloeien komen er katjes in en daarna spruiten er
blaadjes uit. Wie kan me helpen met wat voor soort boom dit is ik had zo het idee dat het richting
de salix gaat. In ieder geval een wilgensoort.
Groetjes mattie
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Vakman:
06-12-2007
Waarschijnlik gaat het om Salix integra of om Salix integra Hakuro Nishiki
Met vr.groet Willy
Anoniem:
06-12-2007
oke bedankt maar wanneer kan ik deze soort het beste snoeien want dat is dit jaar nog niet
gebeurt.
Groetjes mattie
Greenconnection:
06-12-2007
Snoeien van dit soort wilgjes doe na onmiddelijk na de bloei.
Plantadvies:
06-12-2007
Snoeien na de bloei tot bijna op de stam.
Plantadvies
Mattie:
06-12-2007
oke kan ik dat deze maand nog doen of ben ik er al te laat mee. Kan ik geen foto van de boom maken
en op deze site zetten?
groetjes mattie
Greenconnection:
06-12-2007
Na de bloei betekend dus na maart/april.
Vakman:
06-12-2007
als verwaarloosd is helemaal tot op de stam snoeien anders uitdunnen.
Liever geen takken inkorten zowel dan verdeeld over de kroon.
Als je nu tot stam snoeit is er in voorjaar geen bloei.Hij loopt echter wel uit en je kan ook
wachten tot direct na de bloei.
Met vriendelijke groet Willy
Mattie:
07-12-2007
Oke bedankt voor het advies ik ken de boom namelijk niet zo goed van soort dus dacht moet even
rondsnuffelen of er mensen zijn die er wel verstand van hebben, zou het zonde vinden dat ik hem
vernielde is een mooie boom als ie bloeit. Maar er komt als ik nu niet snoei volgend jaar wel weer
bloei in?
Groetjes mattie
Plantadvies:
07-12-2007
Ja hoor Mattie. Tenzij de boom erg verwaarloost is, dan gaat de bloei en de mooie kleur toch
achteruit. Veel plezier van de mooie boom.
Groet Plantadvies
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht