Boompje of roos......

U bent niet ingelogd
Boompje of roos......
Andrieske :
21-07-2008
Hallo,

Wij (mijn vrouw en ik) hebben een probleem.
In de voortuin (woning sinds 1 jaar in eigendom) hebben wij drie vakken, waarin drie (waarschijnlijke soort) beukjes/elzen staan.
Daaronder groeit in elk vak (weelderig) lavendel. In de twee buitenste vakken staan ook roze rozen. Erg mooi. De vorige eigenaar heeft daarover nagedacht.
De rozen heb ik afgelopen winter, zoals dat hoort teruggesnoeid. Die bloeiden een tweetal maand geleden weelderig. Perfect.

De beuk/els in het vak zonder roos groeit het snelst.
De andere twee minder snel: nu is (sinds dit voorjaar) de ene beuk/els ermee gekapt. De bladeren zijn verdort?

Mijn vraag aan jullie: deze slechtere groei >>> komt dit door de roos onder deze bomen in combinatie met de lavendel? Of kan het zijn dat bij aanplant (door de vorige eigenaar) de wortels niet goed zijn voorzien van aarde/humus ed en bijv beschadigd.....
De ervaring in onze tuin leert ons, dat de vorige eigenaar vrij veel heeft laten doen. OF dit nu allemaal zo goed is gebeurd, is de vraag.

Als ik de roos nu verplant, weet ik niet zeker dat deze het haalt.
Als ik de roos laat staan, weet ik zeker dat het beukje/de els het ook niet haalt.

Heeft er iemand tips?
Graag horen wij van u.
 Reageren op dit tuinforum bericht Reageren op dit bericht

Reageren op dit tuinforum bericht Reageren op dit bericht Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden