IK heb op mijn kamer diverse apperatuur zoals, computer,tv,video, dvd en stereoinstallatie.
HIerdoor komen er giftige stoffen op mijn kamer terecht.
Nou zou ik graag willen weten, welke kamerplanten deze giftige stoffen volledige in zijn geheel
wegfilteren.
Groetjes Chester,
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Prullie:
19-04-2005
- Chrysalidocarpus (arecapalm): brengt grote hoeveelheden vocht in de lucht en verwijdert giftige
stoffen uit de atmosfeer;
- Ficus Elastica (rubberplant): verwijdert vooral formaldehyde Formaldehyde wordt veelvuldig
gebruikt in producten zoals spaanplaat, isolatiemateriaal, textiel en cosmetica. Kleine hoeveelheden
formaldehyde kunnen irritaties van ogen, neus,
keel en huid veroorzaken. En zo zo zijn er nog diverse soorten. Kijk anders eens op Google, onder:
kamerplanten die giftige stoffen verwijderen. Succes.
- Dracaena Janet Graig (drakenbloedboom) verwijdert vooral trichloorethyleen Trichloorethyleen wordt
voornamelijk gebruikt als oplosmiddel voor het ontvetten van
metalen. Daarnaast wordt de stof toegepast in lijmstoffen en oplosmiddelen voor het verwijderen van
verf en andere vlekken. Inademing van kleine hoeveelheden
trichloorethyleen kan leiden tot hoofdpijn, longirritaties, duizeligheid en concentratiestoornissen.
- Hedera (klimop) verwijdert vooral formaldehyde2 uit de lucht;
- Nephrolepis (krulvaren) is heel geschikt om verschillende stoffen uit de lucht te verwijderen.
- Spathiphyllum (vaantjesplant):uitstekend in staat stoffen zoals aceton en benzeen uit de lucht te
halen.
Kijk anders eens op Google. Onder: kamerplanten die giftige stof opnemen. Succes.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht