Wie weet de naam van dit plantje. Gekocht in een exotisch tuincentrum. Op het kaartje staat alleen
Happy Bean maar daar kom ik niet verder mee.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Nielsje:
16-05-2005
hallo,
Ik heb deze plant ook gehad,
Ik ben helaas de naam vergeten, het was iets als steenplant ofzo (zoeken op internet levert hierbij
echter niets op). Ik weet nog wel dat het een succulent is, die eigenlijk bijna geen water mag.
groetjes
Nielsje:
16-05-2005
misschien moet je dit op het vetplanten forum plaatsen?
Mtb:
17-05-2005
volgens mij is het een hele grote noot die begint. Niks geen vetplant o.i.d. Zoiets als een
kokosnoot of een advocado, maar dan een andere.
Nielsje:
17-05-2005
Als je toch wilt controleren of ik gelijk heb:
Ik had het plantje gekocht bij een groenrijk centrum (BAARS)
Die centra zijn door heel Nederland verspreid. Ik heb het plantje gekocht bij zo'n rek met
allemaalkleine vetplantjes.
Pieter_cactus:
18-05-2005
Hoi Nielsje,
Ik vermoed dat jij dit verwart met een Lithops of Pleiospilos of zo. Het is volgens mij idd een
kiemplantje waarvan die grote structuren onderaan de zaadlobben zijn, niet direct een vetplant die
me bekend voorkomt.
Pieter
Niels jansen:
18-05-2005
Ja idd, ik was verward met de pleiospilos, maar die bloeit toch ook met zo'n lange stengel?
Plantengek:
24-05-2005
Ik heb deze plant ook, weet ook niet hoe hij heet.
Maar heb een duidelijke foto bijgevoegd, misschien herkend
iemand hem nu wel.
Is geen vetplant, maar heeft iets weg van een Ficus Benjamini.
Gr. Ellen
Liaad:
27-05-2005
Bedankt voor jullie reacties. Als ik er nog achter kom wat voor plant het is
horen jullie dat. Groetjes.
Liaad:
11-06-2005
Eindelijk weet ik de naam: Castanospermum australe. Familie Fabaceae. Kan in de natuur ook bloeien
in okt/nov. Kan heel groot worden. (boom). Is pas sinds dit jaar in Nederland. Groetjes Lia.
Helpevelien:
08-10-2005
Ik heb die plant ook. Alleen zijn bij mij de laatste tijd de bonen verschrompeld en hij heeft heel
veel blaadjes gekregen. Kan iemand mij vertellen hoe ik het moet verzorgen zodat hij weer gezonde
bonen heeft? Moet ik juist meer of minder water geven?
Evelien
Liaad:
09-10-2005
Helpevelien, ik geef de plant 2x per week zoveel water dat er
ongeveer 1-2 cm. in de ompot staat. Succes Liaad.
Anoniem:
08-03-2006
Hallo,
Ik denk dat het om de castanospermum gaat. Afkomstig uit autralie. Hij moet vochtig blijven en veel
licht hebben maar niet pal in de zon.
Groeten,
NAF
Maudy jellema:
30-07-2007
Deze plant heet CASTANOSPERMUM Toevallig bij ikea in de aanbieding 3,99 Oorspron AUS Je kan ook op
internet opzoeken.
Gr. Maudy
Anoniem:
28-08-2007
ik heb hem gister gekocht in italie by ikea hy heet inderdaad castanospermum, maar was 5 euro 99
,volgens my moet ie geen 2 cm water is wel erg veel
Anoniem:
30-01-2008
ik weet ho dat plantje heet het heet:
castanospermum als je het niet gelooft vraag maar na
Cumulus:
30-01-2008
Die plant moet onmiddellijk in een grotere pot gezet worden!
Ik heb die ook een jaar geleden gekocht in exakt hetzelfde potje met die blauwe chinese tekentjes
erop. Maar de tuincentra denken alleen maar aan geld verdienen en verkopen dus ze zeggen er niet bij
dat dit de kiemende vrucht is van een boom die meer dan tien meter groot wordt.
De plant zal na vrij korte tijd afsterven tenzij je ze in een grotere pot zet zoals ik nu gedaan
heb. Het wordt dan een fraai boompje dat zeker een plaatsje in je plantencollectie verdient. Wel
weet ik uit ervaring dat hij gevoelig is voor spint dus de luchtvochtigheid moet hoog genoeg zijn.
In de foto in bijlage zie je mijn plantje na de eerste verpotting twee maanden nadat ik het kocht.
Ik heb ze wel opgekweekt op hydrocultuur maar op de gewone manier moet het ook lukken.
Veel succes ermee,
Hendrik
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht