Dag,
omdat we gaan emigreren en onze beide kamerplanten geen zes weken zeecontainer overleven, moeten we
ze een ander plekje geven. Ik wil ze op Marktplaats te koop aanbieden, maar daarvoor lijkt het me
handig dat ik de naam van beide planten weet.
Plant nummer één (foto hieronder) heeft grote groene bladeren en eens in de zoveel tijd komt er een
witte bloem aan die veel op de bloem van een Anthurium lijkt (misschien is dat 'm wel?)
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Els1980:
22-06-2005
De tweede plant is inmiddels veel te groot voor onze kamer (jammer!). Het is een plant met
gevingerde bladeren (heet dat zo?) en elke 'hand' bevat een ongelijk aantal bladeren. De kleur is
donkergroen met her en der een gele vlek op het blad.
Als je deze plant(en) overigens van ons wil overnemen, moet je maar even mailen!
De haan:
24-06-2005
De eerste is een Spatyphyllum, en de tweede een Schefflera.
Pieter_cactus:
15-07-2005
Hoi,
Volgens mij kunnen deze planten best wel 6 weken transport overleven, alles hangt ervan af op welke
temperatuur de reefer zal ingesteld staan. Als deze staat op de minimum temperatuur die deze planten
aankunnen zal dat wel lukken denk ik... Wij verzenden enkele keren per jaar Azalea's naar het verre
oosten per reefer en die zijn ook soms 4 weken onderweg. De transport gebeurt dan op 4°C.
Qua namen: inderdaad Spathiphyllum en Schefflera.
Groetjes,
Pieter
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht