Ik heb van een kennis een Gevlekte aronskelk gehad daar ben ik erg blij mee al alleenstaande dat
geeft wat afleiding. Alleen wil ik graag de bessen verwerken als jam is dat mogelijk?
Coenders
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Tilia vulgaris:
08-07-2005
als jam, geen idee. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik deze vraag gesteld zie worden. Ik zou
eerst eens kijken of de smaak van die besjes wel de moeite waard is. Verder lijkt het me wel goed
mogelijk, van alle vruchten is wel jam o.i.d. te maken, toch?
Anoniem:
08-07-2005
Wat goede tip zeg Tilia, daar heb ik nooit bij stil gestaan de smaak is natuurlijk van belang ik ga
hier gelijk wat mee doen en mijn smaakpupillen is te werk laten gaan. Dank voor je tip
Coenders
Aqua:
08-07-2005
De bessen van de gevlekte aronskelk zijn zeer giftig!!!!
Enkele bessen zijn voor een kind al dodelijk!!!
Google even op giftige planten voor u begint.
Jurgenb:
09-11-2005
Ik sta versteld van de domme antwoorden die op deze onwaarschijnlijke vraag kwamen. Weten dan zo
veel mensen niet dat heel wat bessen giftig zijn? Wie haalt het in z'n hoofd te melden dat je
"wel van alle bessen jam kan maken"???? Zoveel domheid verstomt me. En zoals iemand
correct opmerkte, de hele aronskelk is giftig en dus ook de bessen. Dus een smeekbede: als je een
vraag ziet op zo'n forum, antwoord dan alleen als je zeker bent van je antwoord of je bent misschien
schuldig aan iemands vergiftiging!
Anoniem:
08-06-2006
Hahaha!
Als je zo'n plant ziet is het laatste wat je wilt jam maken.
Goeie grap!
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht