Was ik zo blij met mijn Skyline, heb ik hem vandaag moeten weggooien. De stengels werden één voor
één rot vanaf beneden af. Ik heb hem volgens mij niet overdreven water gegeven. Heeft iemand een
idee wat de oorzaak kan zijn?
Alvast bedankt,
Diana
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Vangummiegalgen:
10-05-2006
beste diana,sanseveria skyline ken ik niet zo! zet even een foto op deze side erbij.maar sanseveria
heeft maar heeeel weinig water nodig en aan jouw verhaal te horen heb je de plant toch echt
verzopen..rottende stengels,regelmatig water....sanseveria (welke dan ook) doet het het beste in een
lichte situatie en droge grond(tot gebarsten potgrond aan toe)
Heel veel succes.gummie
Greenconnection:
10-05-2006
Bedoeld wordt hier: Sansevieria cylindrica, die onder de modenaam Skyline nu erg populair is. Heel
droog en licht houden!
Diana:
13-05-2006
Tja daar was ik al bang voor, nog zo weinig gegeven en toch te veel. Ga het nog maar een keer
proberen. Dank voor jullie reacties.
Groet
Diana
Anoniem:
27-05-2006
iemand enig idee hoe ik de skyline kan stekken?
Greenconnection:
27-05-2006
Net als alle andere Sansevieria's: door scheuren en bladstek.
Anoniem:
13-07-2006
ook ik was blij met mijn sanseveria skyline, maar nu een paar maanden later,heb ik een rare plant.
hij is helemaal uit balans. ik heb vijf pieken op hoogte en een piek is wel eens zo lang, wat kan
ik daar aan doen? mag ik die er tussen uit snijden?of gaat hij dan ook aan het rotten? wie weet
raad. joke
Greenconnection:
13-07-2006
Je kunt hem er voorzichtig uitsnijden. Staat ie wel licht genoeg? In de zon maakt ie niet van die
lange bladeren en wordt ie steviger!
Anoniem:
07-08-2006
Ja ik heb er meerdere en ik weet dat ze heel droog moeten staan en voor het raam in het licht.
Stekken gaat heel makkelijk bij mij komen de stekjes gewoon naar boven gegroeid , dan snij ik ze
met een mes af, goed laten drogen en mij is het deze maand gelukt want ze hebben wortels gekregen.
Heel makkelijk he.
Ik ben wel benieuwd of het ook mooie planten worden mijn eigen skyline s.
Het is eigenlijk gewoon te vergelijken met een sanseveria(vrouwetong) die is ook makkelijk te
stekken!!
Veel succes ermee
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht