Kamerplanten voor zeldzaam terrarium

Startpagina >> Overzicht forums >> Kamerplanten forum >> Kamerplanten voor zeldzaam terrarium
U bent niet ingelogd
Kamerplanten voor zeldzaam terrarium
Trust :
09-06-2007
Beste allemaal

Als planten en dierenliefhebber (al heb ik niet zo heel veel verstand van planten) ben ik bezig met voorbereidingen voor een terrarium met een gematigd vochtig tropisch klimaat.
Luchtvochtigheid 60 overdag 80 snachts, temperaturen tussen de 20 en 28 graden.

Nu is het probleem dat een terrarium met deze eisen nu niet echt standaard is bij de terrarialiefhebbers, zij hebben vaak nattere bakken (paludaria) of woestijnbakken (met hooguit een agave oid)

Ik zoek me suf naar kamerplantjes die voor een dergelijk terrarium geschikt zijn.
De eisen zijn dat de plantjes ten eerste niet giftig zijn, ten tweede toch met matig licht kunnen leven en niet hoger groeien dan 30 cm of zeer langzaam groeien.
Ze moeten ook tegen een regelmatige sproeibeurt kunnen(veel kleiner mag uiteraard altijd) Het mag om van alles gaan, grasachtigen, grootbladigen, vertakkende plantjes.
Als ze ook nog eens hun herkomst hebben in zuid oost azie ben ik helemaal gelukkig maar dat hoeft niet persee.

Ik hoop bij de echte plantenkenners ideeen op te doen, want in terrariumland is het huilen met de pet op.

Wie kan me helpen!

Alvast heel heel heel hartelijk bedankt!

Groetjes

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden