ik heb zaadjes van een lupine. Hoe kan ik die het beste bewaren? of kan ik ze ook gelijk al
zaaien?
groetjes jessie
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Tuinprins:
06-07-2006
Ik bewaar het zaad van bloemen en planten in de koelkast. U kunt ze ook nu al zaaien en het volgend
voorjaar op hun definitieve plek te zetten. U moet dan wel een goede plek hebben waar U de planten
van de winter neerzet. Als de plantjes groot genoeg zijn kunt U ze ook al in het najaar op hun plek
zetten.
Gegroet, de tuinprins
De haan:
06-07-2006
Je kan ze gelijk zaaien.
Jessie:
07-07-2006
bedankt voor jullie antwoorden, ga het dan maar proberen of het plantjes willen worden.
Chrisis:
23-02-2008
ik heb ook zaadjes vn een aantal lupines... ik heb deze niet 'alvast gezaaid' wanneer kan ik dit het
best doen? (direct in de tuin) en zijn er nog dingen die ik kan/moet rekening mee moet houden om de
groei te bevorderen?
(overigens heb ik dezelfde vraag over papaver)
Wolf60:
23-02-2008
Zaden van Lupine kiemen bij 20-22 gr. Je kunt ze in mrt. in koude bak zaaien (of potje in bv
piepschuimen bak met glasplaatje er op buiten). Kiemen duurt zo'n 10 tot 20 dagen. Goede kans dat je
in de herfst bloemen hebt. Je kunt ook in juni/juli ter plekke zaaien. Dan heb je in mei/juni van
het volgend jaar bloemen. Het is slim om de zaden aan te vijlen of 24 uur in lauw water te weken.
Kijk voor meer details eens bij http://www.zaaisite.nl/zadenlijsten/zadenlijst_l.htm
Groet, Jeannette
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht