Het leek mij wel een leuk idee om bijzonderheden te kunnen melden. Wat vinden jullie van dit
idee?
Ik verwacht een hoop bijzondere foto's van planten en bomen die veel te vroeg bloeien.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Daen:
04-02-2007
harstikke goed idee!
de temperatuur is vanaf september al zo hoog, dat nu alls begint uit te lopen bij mij.
Jvds:
05-02-2007
Ja, Goed idee.
Kunnen we in volgend jaar eens terugkijken hoe het was.
Je kan die Musa uit het exotenforum alvast plaatsen.
Jurgen
Teerl022:
06-02-2007
Ja, leuk idee.
Of het iets met de klimaatverandering te maken heeft weet ik niet, maar het is toch iets wat ik in
dit verband wil vermelden.
U kent denk ik ook de kleine vier centimetergrote blauwe libel. Ze komen al jaren in mijn tuin
vanaf de grote vijver bij mijn buurman, Ze zitten dan in de zon, het liefst vrij bovenop het puntje
van een stengel.
Vorig jaar zag ik echter iets waarvoor ik mijn vrouw ben gaan roepen. Toen waren de libelletjes er
ook, maar niet alleen de blauwe die we al zolang kennen, maar ook bloedrode en we hebben ook gele
gezien en bruine.
Fotograferen lukte helaas niet.
En wat ook leuk was, dat was dat er in ons huis-aan-huis-krantje ook melding werd gemaakt van die
voor ons nieuwe soort.
Wie weet wat we nog gaan beleven?
Frans.
Beppiek:
06-02-2007
Bij ons zijn de crocussen al zo goed als uitgebloeid en staan de knoppen van de narcissen op barsten
en dat op 6 februari.
Beppie
Daen:
06-02-2007
de narcissen zijn hier [helas] al uitgebloeid, jammr he?
Plantenliefhebb
er:
07-02-2007
Narcissen buiten uitgebloeid?????!!!
De soort:'rijnveld's early sensation' ofzo'?
Of "february gold" ?
Daen:
08-02-2007
nee, geen februari gold, dat weet ik zeker, ze zijn grootbloemig. maar ze zijn anders dan de rest,
dat is duidelijk, want de rest zit allemaal in knop, en deze zijn uitgebloeid. het zijn van die
grote normale narcissen.
Maanzaadje:
08-02-2007
Heel leuk idee.
Je krijgt alvast een fotootje van mn camelia die bloeit in februari en met sneeuw erop.
Maar hij staat nog op het fototoestel, zal voor straks zijn.
Maanzaadje:
08-02-2007
Camelia in februari, nu ja in januari waren er ook al bloemen aan.
Plantenliefhebb
er:
08-02-2007
Is het deze soort narcis (site hieronder) dan is het rijnvelds early sensation.
JA, dat is hem!
maar niet in het hele dorp bloeien ze hoor alleen op een stukje gras., gek dat ze daar wel bloeien
en op andere plekken niet.
t zijn wel erg mooie bloemen.
Japeke:
12-02-2007
Aangezien ik maar een beginner ben weet ik niet of dit vaker voorkomt, maar ik vond aan het einde
van Januari enkele aardbeien aan mijn planten...
Anoniem:
13-02-2007
IK heb op mijn balkon nog steeds hanglobelia staan volop in het groen, met bloemen. Er is slechts
een deel van verdroogd.En ik heb twee bodembedekkers weliswaar in een pot die normaal helemaal
afsterven volop in het groen.Ik weet helaas niet de naam ervan. Het blad is klein ,( lijkt iets op
hedera) met kleine paarse bloemetjes.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht