Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Forumonderwerp |
gedroogde bloem Gepubliceerd: 20 mei 2022 75 keer bekeken |
Hallo! Ik heb dit gedroogde plantje gevonden in een kruidenboek uit 1745, wat het waarschijnlijk maakt dat dit plantje ook een paar honderd jaar oud is.Ik vroeg me af of iemand het herkent? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
vragen over verschillende bloemen en planten in mijn tuin Gepubliceerd: 25 mei 2018 85 keer bekeken |
Ik heb sinds een jaar voor het eerst een eigen tuin, deze is netjes achter gelaten door de vorige bewonders, maar toch zit ik met een hoop vragen. Lees verder... |
| Tuininformatie |
onkruid namen en foto's Gepubliceerd: 14 mei 2017 11,726 keer bekeken |
Heeft u last van onkruid in uw tuin of gazon en wilt u weten om werk onkruid het gaat, dan is de kans groot dan de naam van het onkruid dat u zoekt in het onderstaande overzicht staat vermeld. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
kamerlinde Gepubliceerd: 06 mrt 2017 229 keer bekeken |
Update Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lelies, bladziekte: resultaat Gepubliceerd: 10 aug 2015 6 keer bekeken |
In mei jl. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
zelkova serrata Gepubliceerd: 27 jul 2015 33 keer bekeken |
Hoi Iedereen, N.a.v een eerder topic over het zaaien van de zelkova serrata het volgend Lees verder... |
| Forumonderwerp |
verrassing of niet; welke plant Gepubliceerd: 22 apr 2015 3 keer bekeken |
Ik zag vanmiddag opeens een bezoeker in een pot met Kerria Japonica, zie Lees verder... |
| Forumonderwerp |
exoot Gepubliceerd: 14 okt 2014 9 keer bekeken |
Weer een exotische verrassing na een buitenlandse vakantie, ditmaal in 2009. In Costa Rica zagen we een plant met onder de uitgebloeide bloemen een gaasachtig bolletje met ontelbare zaadjes, vergelijkbaar met de zaaddoosjes van de lampionplant. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
schoonheid Gepubliceerd: 28 jul 2014 5 keer bekeken |
Gisteren stond ik in de tuin mijn Magnolia te bewonderen, daarover vragen geplaatst ond Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welke passiflora is dit? Gepubliceerd: 15 jun 2014 9 keer bekeken |
Eerder dit jaar vroeg ik om advies ivm mijn Passiflora. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
niezen en loopneus van nicotiana-planten? Gepubliceerd: 09 jun 2014 17 keer bekeken |
Beste forumleden, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
veronicastrum virginicum 'fascination' Gepubliceerd: 01 jun 2014 113 keer bekeken |
Goedendag,Even wat vraagjes over de V.V.F.; Lees verder... |
| Forumonderwerp |
giftige planten Gepubliceerd: 23 apr 2014 15 keer bekeken |
Ik zal dit hele jaar geen nieuwe planten meer gaan kopen na dit bericht Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welk onkruid is dit? Gepubliceerd: 17 apr 2014 185 keer bekeken |
Dit onkruid maakt mij al enige jaren het leven zuur. Mijn gazon zit er vol mee en elk jaar voller. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
natuurlijke bestrijders Gepubliceerd: 02 apr 2014 9 keer bekeken |
Goedendag,
Heeft iemand ooit succes gehad met het planten van knoflook of afrikaantjes als insectenafschrikkers? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
verschil zaad of bol Gepubliceerd: 23 mrt 2014 763 keer bekeken |
Ik heb een vraag: Wat is het verschil, qua groeien, tussen een zaadje en een bol? Groeit zaad of bollen sneller?Ik weet niet wat ik moet kopen want van sommige planten kun je zaad of bollen kopen. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
bemesting tulpen Gepubliceerd: 06 mrt 2014 272 keer bekeken |
De tulpen die in het najaar zijn terug geplant beginnen reeds mooi boven te komen. (10 cm).Is het verstandig om meststof voor bloembollen (NPK 7-4-9 +3 MgO) te geven, wetende dat vorig Lees verder... |
| Forumonderwerp |
bloembollen Gepubliceerd: 06 sep 2013 12 keer bekeken |
welke bloembollen kan ik nu goed planten, waarvan de bloemen vlinders aan trekken?Ik weet alleen narcissen. Verder meer? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
roos teruggesnoeid feedback Gepubliceerd: 17 jun 2013 4 keer bekeken |
Ik wil toch nog even t resultaat laten zien van mijn vraag op 05-03-2013
zie: Lees verder... |
| Forumonderwerp |
waar zijn de bijen, hommels en vlinders????? Gepubliceerd: 11 jun 2013 28 keer bekeken |
Hallo
Er staan al heel wat planten in mijn tuin met bloemen, maar ik zie geen vlinders, bijen en hommels.Waar hangen die uit?
Ik krijg daar een raar gevoel van. Weet iemand hoe dit zit? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
open tuinen dag? Gepubliceerd: 09 jun 2013 21 keer bekeken |
Ik heb vandaag meegedaan aan de open tuinen dag in mijn woonplaats.Ik vond het wel spannend, want om als redelijk groentje in de tuinwereld mijn tuin te showen is best een stap.Maar het is echt een hele leuke ervaring. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
is dit een goede plek qua lichtinval? Gepubliceerd: 18 okt 2012 24 keer bekeken |
Hallo kenners en ervarensdeskundigen, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
kersenpitten gevaarlijk voor de mens? Gepubliceerd: 25 jun 2012 214 keer bekeken |
Hallo,
Zijn kersenpitten gevaarlijk voor de mens?
Helaas heb ik perongeluk een pit van de kers in geslikt.Zal dit gevaarlijk zijn of gaat de pit de spijsvertering door en komt hij er weer uit? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
vijver is vuil Gepubliceerd: 26 mei 2012 144 keer bekeken |
Onze zwemvijver ligt er nu een jaar of 5... (met enkele vissen) en uiteraard hebben we altijd wel last van algen maar nooit echt veel... vorig jaar heeft mijn vader gebruik gemaakt van een soort bacterie waardoor we totaal geen Lees verder... |
| Forumonderwerp |
meconopsis Gepubliceerd: 18 mei 2012 33 keer bekeken |
Bij mijn weten bloeit de Meconopsis betonicifolia altijd blauw. Lees verder... |