Wie kent deze paddestoel?
Hij staat bij mij in de tuin (in Hongarije), maar is compleet vreemd voor mij.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Monique:
15-06-2004
plopperdeplopperdeplop
Kwebbeldekwebbeldekweb
klusserdeklusserdeklus
luierdeluierdelui
wat is dit nu weer?
Monique:
15-06-2004
Is de kleur groenig of grijzig dat is een beetje onduidelijk en weet je mischien ook de verandering?
Het lijkt wel een beetje op een groene knolamaniet (Amanita phalloides) maar ik kon niet vinden hoe
groot deze wordt, want die van de foto heeft wel een grote doorsnede van pl mns 16 cm.
Kace:
16-06-2004
de kleur is grijsachtig, maar hij heeft een soort paarlmoer glans, zeker als de zon er op
schijnt.
Toen hij pas boven de grond stond was hij rechter (smaller) nu hij al een paar dagen staat is hij
steeds platter geworden. Momenteel is het dak doorgescheurd en is hij ongeveer helemaal plat. De
afmeting is daardoor zeker nog met 3-5 cm toegenomen.
Monique:
16-06-2004
Ik heb het verder niet kunnen vinden voor je, maar er is nog een site waar je mischien ook goed
terecht kan, want daar zit ook een rubriek "vragen staat vrij"
http://ourworld.compuserve.com/homepages/henkmerts
Er staan ook vele andere dingen op dan alleen paddestoelen en ook heel interressant om vele dingen
te lezen. Ook vooral de dingen zoals "Wist je dat?"
Legoboy:
16-06-2004
heb het flauw vermoeden dat het een parasolzwam is. Dat is dan wel veel te vroeg, maar met het weer
van de afgelopen weken zou het wel kunnen.
Monique:
17-06-2004
Ik heb ook nog even gekeken bij parasolzwam, maar van de foto op het scherm en de foto in mijn boek
kwam hij bij mij niet erg overeen. Maar ik zal niet zeggen dat hij het niet kan zijn.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht