Ik woon hier nog niet zo lang en deze struik/boom staat in mijn tuin en ik vraag me af hoe hij heet.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Njw:
25-07-2004
Hibiscus !!!
Inka:
25-07-2004
he bedankt, ik ben erg blij dat ik nu weet welke struik het is.
heeft deze plant nog bijzondere verzorging nodig en moet hij gesnoeid worden??
Inka:
25-07-2004
weet iemand wat dit voor klimplant is, ik weet niet of er bloemen in komen, hij groeit wel heel
hard.
De haan:
25-07-2004
Polygonum auberty of bruidssluier
Inka:
25-07-2004
bedankt nu ben ik ook weer geholpen.
kan ik die bruidsluier naast de blauwe regen zetten en ze door elkaar laten groeien?
Artemis:
25-07-2004
Ik heb dezelfde hibiscus en snoei hem ieder jaar in de maand oktober. Momenteel staat hij weer volop
in bloei (sinds deze week) en dat blijft ie normaal gesproken doen tot half/eind september. Mijn
ervaring met het snoeien is dat je hem een beetje vorm kan geven zonder ten koste van de bloemen te
gaan. Bij mij moet de struik onderaan niet te breed uitlopen anders staan de kruiden eronder te
donker en kan ik het compostvat, dat er rechts van staat, niet meer openen.
Njw:
25-07-2004
ok, nu twee onderwerpen.....
als eerste de hibiscus. ik snoei hem (nog) niet. ik heb 4 verschillende, en ze zijn in een jaar of 4
van ongeveer 60 tot 80 cm naar 150 tot 200 cm gegaan. Veel groter wil ik ze ook niet hebben, dus dan
gaat de schaar erin !!! Ik heb me er nog niet in verdiept, maar ik gok dat het ook prima na de
laatste vorst kan. (maar ja, wanneer is dat nou he???)
Dan de bruidssluier. Die zou ik niet door de blauwe regen laten gaan. Ik heb ze beide zelf en qua
snoei moet je ze heel verschillend behandelen. De bruidssluier knip ik in het voorjaar op 50 cm. van
de grond. het is al een oude plant in onze tuin, dus er blijft alleen een soort boomstronk zitten.
Die geeft in 4 maanden tijd minstens 4 meter lange scheuten, een enorme bos !!! En van de blauwe
regen laat je het geraamte intact. ik heb hem dit seizoen voor het eerst maar je moet de takken voor
een deel inkorten.... hoe het precies zit weet ik niet, er schijnt ook nog iets van zomersnoei te
moeten plaatsvinden...... daar ga ik me nog wel in verdiepen. eerst mijn geraamte maar eens tot
bovenop de pergola laten komen.....
Misschien dat je van de bruidssluier ook wel een geraamte kunt laten zitten, maar als de blauwe
regen voor de tweede keer bloeit, ik geloof begin juli, dan is de bruidssluier al zo'n massa dat hij
de blauwe regenbloemen overwoekert.
Nou, het is een heel verhaal, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Groeten van Natalie
Njw:
25-07-2004
nog even 1 ding. hoewel ik dus zelf een bruidssluier heb en hem prachtig vind, is dit niet om de
bloei hoor !!! ik vind de bloemen niets speciaals, eerder saai...... Ik vind het geweldig dat ie in
1 seizoen zo mega-groot wordt... het is 1 grote groene massa, dus geef m de ruimte !!!
Hoyacarnosa:
03-08-2004
Dames en heren, is die tweede foto niet een in de volksmond genaamde "wurgwingerd"?
Hier komen witte kelkvormige bloemen in en deze loopt ondergronds uit net als een brandnetel en is
dus heel moeilijk te verwijderen. Wurgwingerd klimt overal op en doorheen waarbij hij de andere
plant waar hij tegenop groeit inpakt en die sterft dan ook vaak door gebrek aan daglicht... Ik heb
deze in mijn tuin redelijk op een klimrek kunnen leiden en dan is het min of meer handelbaar, maar
ik zou m zeker niet door een andere plant laten groeien als het inderdaad een wurgwingerd is...
Anoniem:
10-11-2005
is het de hibiscus hij staat ook bij ons in de tuin ik moet men herbarium make en toen kwam ik deze
site tegen groetjes
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht