Ik heb zaad van de laurentia blue star (soleonopsis) maar omdat ik tot op heden nog geen informatie
over deze eenjarige plant heb kunnen vinden, weet iemand wanneer ik het zaad moet zaaien en of dit
binnen of buiten moet gebeuren. wie o wie kan mij zo uitgebreid mogelijk deze vraag goed
beantwoorden?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Anoniem:
19-08-2004
Je zou eens kunnen kijken of je info kunt krijgen in een tuinplantenencyclopedie. Ik weet niet of je
er een hebt, maar je kunt ze ook lenen in de bibliotheek. Meestal moet je eenjarigen binnen zaaien
in bakken, vroeg in het voorjaar (februari). Licht zetten en warm, afdekken met plasticfolie bv. en
goed vochtig houden zodat de jonge plantjes niet uitdrogen. Zijn de plantjes groter gegroeid en gaan
ze elkaar in de weg staan, dan moet je ze meestal verspenen naar grotere bakjes waar ze weer verder
kunnen groeien. Is het gevaar voor nachtvorst geweken, meestal rond eind april, dan kun je de
plantjes uitplanten in de volle grond. Zo werkt het 9 van de 10 keer, dus: succes!
Redpoppy:
19-08-2004
Zaaien begin voor jaar of najaar inzaai/stekgrond, licht afdekken bij ongeveer 20°C Kiemtijd is een
twee weken; jonge planten in het najaar gezaaid moeten overwinteren opeen vorstvrije plaats maar
niet in huis(te warm);
Nadezja:
19-08-2004
Ja dank jullie voor het antwoord. Maar bij degene die het eerst antwoord dat het 9 van de 10 keer zo
werkt dat wist ik, maar deze plant is weer zo apart in zijn soort dat het mij tot op heden niet
gelukt was.
Met vriendelijke groet.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht