hallo,
Ik zou graag een lekijk hoekje voorzien van groen, ook wil ik het zichtbare gedeelte van de verande
van de geburen visueel wegsteken met een klimplant.
Ik dacht aan een klimrek dat ik op de muur en voor de veranda zou monteren met daarop een
niet-hechtende klimplant ( met bloemen).
Nu is de vraag welke hiervoor in aanmerking komen.
De zon komt op in dit hoekje en ik heb er in de zomer tot de middag zon.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Jeroen:
13-11-2004
Zelf heb ik op een kale Noord-muur 2 klim-hortensia's gezet, met daartussen een morel-kerse boompje:
heb je in de zomer nog vruchten ook...
Willem v:
13-11-2004
Clematis, Kamperfoelie, Druif, Braam
Anoniem:
13-11-2004
Een mooie bonte kleinbladige klimop. Of een groene klimop met een roodbloemige clematis daar
doorheen. Een roos tegen een klimrek.
Pietje:
13-11-2004
Of een vuurdoorn
Anoniem:
13-11-2004
probeer eens een passiebloem(passiflora curelea)deze heeft geen hechtwortels en prachtige bloemen
Wortel wel afdekken in winter.en als je geluk hebt komen er nog vruchten aan ook
Sylvia:
14-11-2004
bedankt allemaal
klopt het als je kiest voor clematis dat je best verschillende soorten (vroeg en laat) mengt, zodat
je van mei tot oktober bloem hebt?
Monique:
14-11-2004
de passiflora bloeit van mei tot laat in de herfst (als ze op een goede plek staan)en hier heb je
ook verschillende kleuren van.
Het is net wat of je zelf mooi vindt. Ik persoonlijk vind de passiflora mooi, maar ik heb ze allen
die hier vermeld staan in de tuin.
Vcr:
06-02-2005
Ik heb okok zo'n lelijke muur te verbergen. Het is een muur in betonnen platen, waar ik van de
buurman niet in mag boren. Voor die muur is staan planten. in de zomer heb ik er hoge bloemen voor
staan. maar in de winter is het maar een triestig zicht. Belangrijk te weten is dat die muur
weinig of helemaal geen zon ziet. Klimop zie ik niet zo graag. Heeft iemand een goed idee voor
mijn lelijke muur?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht