in mijn tuin wil ik graag lage witte beplanting zoals witte maagdenpalm heeft iemand nog meer ideeen
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Redpoppy:
06-01-2005
voor volle zon is de hoornbloem met grijsblad ook mooi, en de Iberis snowflake(scheefbloem),voor
halfschaduw de campanula carpatica (de witte "weisse clips")en de geranium sanguineum
album
Pieter_cactus:
06-01-2005
Hallo,
En wat denk je van Santolina chamaecyparissus? Zeer mooie (is natuurlijk wel persoonlijk...)
zilvergrijze plant. Wel kleine gele bloemen, maar buiten de bloei is het dus ook wit...
En Helleborus niger geeft in de winter opvallende witte bloemen.
Groetjes,
Pieter
Jolande:
06-01-2005
Het is jammer dat je de grondsoort en de standplaats er niet bij hebt vermeld, dan had ik wat
gerichter kunnen zoeken.
Maria:
07-01-2005
Anaphalis Triplinervis is ook heel leuk. Een makkelijke plant met bovendien zilvergrijs blad, wat
goed harmonieert met wit. Ik zou zeker ook wat sneeuwklokjes her en der ertussen planten.
Linda:
07-01-2005
Maria,
Ken je de Nederlandse naam van de vernoemde plant of een link om info daarover op te zoeken??
Alvast bedankt
Redpoppy:
07-01-2005
Linda, in het nederlands witte knoop; een link:http://www.neerlandstuin.nl/planten/anaphalis.html
Anoniem:
10-01-2005
galium (lievevrouwebedstro) is misschien ook een idee. kan op alle standplaatsen qua zon/schaduw.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht