Is zou graag willen weten voor een plant dit is. Bij ons op school is dit gezaaid, maar niemand weet
wat voor plant het is. De eerste die het wel weet krijgt een prijs. Ik weet dat hij op een
hennepplant lijkt maar die plant kan het niet zijn. En het is ook geen avocadoplant.
Zoals je begrijpt ik wil graag de eerste zijn. Wie kan mij vertellen welke plant het is?
Kijk maar even onderaan bij de reageerders.
Vriendelijke groeten van Baukje.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Pieter_cactus:
24-05-2005
Hoi,
Lijkt goed op de Fatsia japonica (Aralia sieboldii).
Groetjes,
Pieter
Baukje:
24-05-2005
In reactie op Pieter. De Fatsia kan het ook niet zijn. Die heeft de bladeren aan elkaar zeg maar. En
mijn plant heeft de bladeren echt los van elkaar. Blijkt dus nog best lastig.
B+:
24-05-2005
Fatsia niet, die heeft geen losse blaadjes. Misschien een avocadoplant?
Pieter_cactus:
25-05-2005
Das idd waar! Ik dacht dat de avocadoplant enkelvoudige bladeren had, niet?
Pieter
B+:
25-05-2005
Je hebt gelijk!
Anoniem:
25-05-2005
het is de hennepplant.
Anoniem:
25-05-2005
Hallo allemaal, ik wil jullie bedanken voor de reacties tot nu toe. Er is mij verteld dat het niet
de advocadoplant is en ook niet de hennepplant. Dus hopelijk weet iemand wel het goede antwoord. Er
is op school nog steeds niemand met het goede antwoord gekomen.
Baukje
Snoeki:
26-05-2005
Volgens mij is het een Acanthopanax sessiliflorus, tenminste als hij stekeltjes (heel klein, en soms
ontbrekend) op de stengel heeft.
Veel succes.
Baukje.:
28-05-2005
Hallo allemaal,
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties die ik heb gekregen op de vraag of dat iemand ook wist wat
voor een plantje dit is. Vanmiddag ben ik bij mijn moeder langs geweest. En jullie snappen het al.
Ik had dat natuurlijk meteen moeten doen! Zij kwam met de goede oplossing. Dit plantje heet Cleome,
of te wel Kattesnor. Zo zie je maar.
Vriendelijke groet Baukje
Anoniem:
02-06-2005
als je plant inderdaad een cleome,dan is het wel degelijk "familie"van de hennepplant.
Omdat ik vorig jaar via een plantensite namelijk ook een cleome had besteld weet ik dat. Het is nu
niet te zien maar het geeft hele mooie bloemen, alleen ruikt het wel degelijk naar hennep, en niet
zo'n beetje ook. Ik heb mijn plant nu verwijderd, omdat het tochhverwarring geeft, en ik niet elke
keer wil uitleggen dat ik geen hennep heb, maar een andere plant.
Anoniem:
02-11-2005
Ik denk niet dat dit een henneplant is daar het blad niet genoeg gekartld is ( en niet fijn genoeg
is)
Anoniem:
02-11-2005
k'zoek een henneplant voor mijn eigen ,omdat ik dat zo een mooie plant vind (ben verliefd op deze
plant,buiten gewoon prachtig)
k'weet niet of dit in de handel verkrijgbaar is!
indien jullie mij een adres kan bezorgen zal ik jullie heel dankbaar zijn
Is dit legaal als u dit hebt?
i
Baukje:
02-11-2005
Zoals je hierboven kunt lezen is het dus gèèn hennepplant. Misschien wel familie ervan. Ookal is mij
vezekerd dat dat echt niet het geval is. Wel familie van de Lupine. Ik kan dus ook niet mensen gaan
voorzien van hennepplanten. Stom weg omdat ik die dus niet in mijn bezit heb. En ook niet wil
hebben. Volgens mij zit de anonieme schrijver dan toch echt op de verkeerde site.
Anoniem:
03-11-2005
mijn escuses ervoor, ik dacht dat jullie mij konden helpen.
k'ben wel geen gebruiker. dank u
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht