Hulp/ tips gevraagd

U bent niet ingelogd
Hulp/ tips gevraagd
Tatjana :
06-06-2005
Hallo,

Sinds januari woon ik dan eindelijk in een huis met een tuin. Ben er erg blij mee, maar heb me nooit gerealiseerd hoeveel werk dat is én heb er echt helemaal geen verstand van... dus ik heb wat 'hulp' nodig.

De tuin heeft een redelijk groot gazon, twee flinke borders vol bloeiende struiken en wat andere planten en er staat een enorme (hoge) heg om de hele tuin heen.

Met het gras en de heg kan ik nog wel uit de voeten; gras maaien, beetje bijzaaien op wat kale plekken, heb mest/ onkruidverdelger gekocht, de heg heb ik 2-3 maanden geleden gesnoeid en volgens mij kan ik dat rustig blijven doen (hij is er wel weer aan toe), al weet ik niet wat voor een heg het is.
Maar die struiken en planten....
Ik weet nauwelijks wat wat is....
Heb tot nu toe een hulst, een klaproos en een rozenbottel kunnen identificeren en er staan vergeetmenietjes (veel) en een enkele tulp.
Maar ik heb echt geen idee hoe ik welke plant/ struik aan moet pakken..
Het groeit allemaal tierig; de struiken zijn erg groot geworden, maar een enkele plant ziet er wat minder gezond uit.

Heb twee simpele boekjes gekocht (dacht ik), waaronder 1 waar per seizoen staat wat je aan je tuin moet doen, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Die zijn geschreven alsof ik op de hoogte ben van de vaktermen...

Zou ik hier bijvoorbeeld foto's van verschillende planten kunnen plaatsen en dan, behalve de naam, tips kunnen krijgen over het onderhoud?
Of is het bvb. handiger om eens een tuinman ofzo te laten komen die me het een en ander vertelt? Ik heb alleen niet zo veel geld... en dat kan wellicht ook nog wel een probleem worden met het onderhoud...

Ben erg benieuwd.
Groetjes,
Tatjana.

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden