Deze plant komt ook overal in mijn tuin voor. De hoogte varieert nogal. De laagste plant is 1 meter,
de hoogste ongeveer 2 meter. Wie weet welke plant dit is?
Joren
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Joren:
10-06-2005
Nogmaals dezelde plant.
Anoniem:
10-06-2005
Dit is de karmozijnbes (Phytolacca americana). Er komen later zwarte besjes aan die (vroeger)
gebruikt worden om bv. snoepgeod en wijn mee te kleuren.
Aqua:
10-06-2005
Pas op,deze plant is giftig!!!
Anoniem:
14-06-2005
Ja inderdaad, als je een emmer vol met besjes opeet, teveel is nooit gezond. Ook broodjes jam niet
!!!
Joren:
14-06-2005
Karmozijnbes dus, dank je!
Jacqueline:
27-06-2005
Hoi,
Op zoek naar informatie naar de Westerse Karmozijnbes kwam ik dit forum tegen. De Karmozijnbes is
giftig. Hij staat op de gifwijzer van de apotheek voor kinderen. Ik ben op zoek naar exacte
informatie over hoe giftig de Westerse karmozijnbes is, hij staat namelijkuitgezaaid in een
gemeenteplantsoen grenzend aan een speelveld.
Op http://www.annetanne.be/kruiden/karmozijn.html kun je informatie lezen over de giftigheid. Ik heb
een kennis die deze rijpe bessen als pijnstiller gebruikt, omdat reguliere middelen teveel
bijwerkingen hebben. Zij heeft veel kennis van planten en kruiden. Ik raad niemand aan met deze
plant te experimenteren. Ik wil je er wel op attent maken dat een overdosis dus dodelijk kan zijn.
Jam van deze bessen maken is geen wijs plan of je moet iemand willen vergiftigen!
Met vriendelijke groet,
Jacqueline
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht