Ik heb hier de hele tuin mee vol staan, het ruikt een beetje naar mint (of te wel het stinkt). het
is bijna net zo erg als zevenblad. alleen het verwijderd beter.het heeft ook een groot wortelstels
onder de grond. de bloemen zijn rose die er inkomen. Ik had de tuin mooi schoon en nu staat er nog
meer in dan eerst.
groetjes Wiljo
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Anoniem:
30-07-2005
ik ben niet zeker maar zou het een agastasche foeniculum kunnen zijn? anijsplant?
Wiljo:
30-07-2005
het zou kunnen, woekerd dat ook zo? en heeft dat een groot wortelstels onder de grond. Het is opeens
in de tuin verschenen, en ik krijg het er niet uit.
groetjes Wiljo
Fabrice:
31-07-2005
Ik denk eerder aan Stachys sylvatica. Heeft roze bloemen, zelfde blad als op de foto, woekert en
inderdaad: het stinkt.
Wiljo:
31-07-2005
Ik denk het ook.Ik heb het opgezocht en het lijkt er erg op maar op de site wordt net gedaan of het
een bijzondere plant is, hij is wel mooi, daarom heb ik hem het eerste jaar ook laten staan. maar ik
ben hem toch liever kwijt dan rijk.De nederlandse naam is bosandoorn. het blijkt dus een vaste plant
te zijn, en ik maar denken dat het onkruid is. ik heb een foto waar het blad beter te zien is, de
bloemen zijn al uitgebloeid, in de tuin heb ik het allemaal verwijderd zoals eerder geschreven
bedankt voor het anwoord.
groetjes Wiljo
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht