Wie kent deze plant? Ik heb zaadjes meegenomen van mijn reis naar Madeira en zie hier het resultaat.
Vraag is alleen wat is de naam van deze plant.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Aqua:
21-08-2005
Mooie plant,weet helaas de naam ook niet maar even brutaal gevraagd heeft u nog zaden of een stek
over?
Een naamgenoot.
Lenie:
21-08-2005
Zaadjes? Nee (nog) niet. Zelf heb ik ze gevonden onder deze plant in een Botanische tuin op
Madeira. Het waren zwarte korrels en de plant was ook veel groter, maar ja het hele jaar door ander
weer dan in Nederland.
Anoniem:
21-08-2005
volgens mij een sierlelie
De haan:
21-08-2005
Een Canna denk ik.
Lenie:
21-08-2005
wat is de latijnse naam van "sierlelie"? en een Canna is het volgens mij niet daarvoor is
het blad te fijn en op Madeira de plant te groot.
Jamie:
21-08-2005
Zou het een strelitzia kunnen zijn? Heb zelf een zakje zaadjes gekregen van iemand die naar La Palma
is geweest. Plaatje lijkt er wel op. Naam op zakje = Strelitzia Reginae. Nog niet gezaaid, maar
zaadjes voelen aan zoals een erwt.
Lenie:
22-08-2005
Nee een strelitzia is het ook niet.
Annis:
23-08-2005
Zou het een Heliconia soort kunnen zijn?
Aqua:
23-08-2005
Volgens mij is het een siergember soort(Hedychium)
Lenie:
23-08-2005
beide voorgaande suggesties zijn het niet, jammer
Anoniem:
28-08-2005
iris?
De haan:
29-08-2005
Ik blijf erbij dat het een Canna- soortje is.
Annis:
01-09-2005
Ik denk inderdaad dat het toch een Canna soort is. Als je kijkt naar de stand van de bladeren en de
nerven dan komt dit nog het dichtste in de buurt van de Canna. Er zijn in andere landen vaak soorten
die wij niet kennen.
Ann.
Paul&henny:
03-09-2005
Hallo,
ik vermoed ook dat het een canna is. Misschien kun je nu (of bij het rooien voor de winter) eens
nagaan of er wortelstokken gevormd zijn. Indien ja is het hoogstwaarschijnlijk dat het een canna
is.
Paul
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht