In mijn tuin staat een met klimop begroeide schutting. Momenteel bloeit de klimop al een tijd, leuke
trosjes groenige bloempjes die veel bijen en vlinders lokken. De klimop krijgt veel licht. Hij is
eigenlijk van de buurvrouw maar die is niet dol op de afscheiding omdat de plant naar mij (= naar
het licht) toe groeit. Ze heeft daarom een paar weken geleden flink met een heggeschaar huisgehouden
in de klimop. Allemaal takken, ook met bloemen, vielen mijn kant op. Ik heb ze opgeruimd. Dit is
allemaal toelichting, ik klaag niet, het is tenslotte haar plant.
Nu komen langs de hele schutting overal piepkleine zaailingetjes op. Heel erg veel, allemaal
hetzelfde, heel gelijkmatig verspreid, een groen waas zaailingen, net of iemand er zorgvuldig en met
beleid heeft gezaaid. Maar dat is dus niet het geval. Er staat niets anders in de buurt dat dit kan
hebben gedaan. Mijn vraag is deze: kan de klimop zich hebben uitgezaaid, misschien geholpen door de
brute actie van de buurvrouw? Bestaat dat? Ik heb er nog nooit van gehoord en kan het ook nergens
vinden. (Zo ja dan heb ik wel heel veel gratis klimopplantjes...haha)
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Greenconnection:
14-10-2006
Zo snel gaat dat niet! De klimop die nu bloeit, kan pas in het voorjaar gezaaid worden en kiemen. Of
dit is zaad van vorig jaar dat opkomt, of het is totaal iets anders. Laat een foto zien van de
zaailingen en we kunnen meer zeggen.
Elene:
14-10-2006
Bedankt voor uw reactie.
Ik ben erheen gekropen met mijn fototoetstel. Wat schetst mijn verbazing... Het zijn helemaal geen
zaailingen! Het zijn uitgebloeide bloemetjes... Mijn nederige excuses dat ik u allen heb
lastiggevallen met zoiets doms. Te mijner voordeel wil ik wel zeggen dat de "zaailingen"
wel twee meter van het pad af liggen....
Greenconnection:
14-10-2006
Ach.........toch een goed idee, dat fototoestel!!! Wie weet wat er anders voor nieuwe misverstanden
hadden kunnen optreden!
Groet,
Henk
Elene:
14-10-2006
Nou inderdaad, dank zij u...
Maar ik voelde me wel erg suf, op mijn knieën bij de zaailingen die geen zaailingen waren...
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht