Test : hyacintenbollen met verschillende voeding

Startpagina >> Overzicht forums >> Algemeen bloemen en planten forum >> Test : hyacintenbollen met verschillende voeding
U bent niet ingelogd
Test : hyacintenbollen met verschillende voeding
Fam-bos :
12-11-2006
Hallo,

Een tijdje eerder heb ik wel eens een vraag gesteld of iemand ervaring had met het geven van voedingstoffen aan bloembollen.
Kennelijk had vrijwel niemand hier ervaring mee.

Ik ben het toen zelf gaan testen met hyacint-bollen en hier zijn dan nu de uitslagen.

Voor de test heb ik in totaal 9 hyacintbollen gebruikt (voor Superthrive 1 bol, Voor pokon 1 bol, voor Snijbloemen 3 bollen (waarvan 1 later in water geplaatst, 1 in nitrozyme en 1 is in snijbloemen blijven staan), voor water 1 bol en voor Nitrozyme 3 bollen)

Getest met .... + resultaat na 2 weken :

Pokon : Geen wortels + beetje rottende bol.

SuperThrive : Geen wortels + beetje rottende bol.

Water : Wortels begonnen langzaam met slechts enkele tegelijk, werden er later steeds een paar meer en groeide snel lang.

Snijbloemen voeding : Wortels begonnen als eerste met heel veel tegelijk (na 1 tot 2 dagen al) te groeien, maar bleven zeer kort.

Nitrozyme : Wortels begonnen iets later (na ongeveer 1 week) dan bij het water en snijbloemen voeding te groeien, maar wel met heel veel wortels tegelijk te groeien die ook mooi lang worden.

Conclusie : Bij de bol die in water met nytrozyme staat duurt het iets langer voor de bol wortels gaat maken, maar hij maakt dan wel veel wortels die goed groeien. Deze wortels zien er het mooist en het sterkst uit.
Mischien is het een leuke optie om een bol eerst even te laten ontkiemen in snijbloemen voedsel, dan een weekje in de nitrozyme om lekker sterke wortels te maken, en daarna in het water te zetten voor de rest van de groei en bloei.

Nytrozyme wordt wel na enkele dagen troebel (bezinken).

Succes allemaal.

*** FOTO IS GEMAAKT OP 29 OKTOBER 2006 ***

23631

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden