Ik sta op het punt iemand blij te maken met zaad van mijn anemone ... ? Nu overvalt mij de t***el:
die persoon zoekt de a. hupehensis. Kan iemand mij het verschil aangeven tussen deze anemone en de
a. japonica???
Alvast bedankt! Jeannette
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Rdb:
04-01-2007
De hupehensis is de einige echte herfstanemoon. Uit deze en de vitifolia zijn de japonica hybriden
ontstaan.
Lees hier maar eens verder:
http://www.neerlandstuin.nl/plantenb/herfstanemoon.html
Ruud
Wolf60:
06-01-2007
Ruud, hartelijk dank voor je antwoord. Wat bij Neerlands tuin te lezen viel, leidt voor mij wel tot
een volgende vraag. Er staat o.a. "...hoewel er meeldraden boven de schotelvormige kelk staan,
zijn deze onvruchtbaar (infertiel)."
Ik heb pas nog zaad gewonnen van de anemone hybride, althans ... dat denk ik?! Waar de bloemen
zaten, zitten nu bolletje die, als ze opengebarsten zijn, wel wat op kapok lijken... Wie kan mij
zeggen of dit inderdaad zaaddozen zijn?
Annis:
06-01-2007
Veel anemonen hebben inderdaad zaad wat op kapok lijkt.
Anoniem:
06-01-2007
Uit de site van Neerlandstuin begrijp ik dat de Anemone Konigin Charlotte door wortelstok
vermeerderd kan worden en dat je de zaden niet kunt gebruiken. Is er iemand die weet of dat echt zo
is?
Heeft iemand ervaring met zaaien van Kon. Charlotte. In de zaaddoosje zitten van die kleine, platte,
bruine plaatjes(zaadjes)
Vlijtige Lies
Wolf60:
07-01-2007
Vlijtige Lies, kijk even bij het zaaien-forum. Ik heb daar dezelfde vraag gesteld en er is iemand
met ervaring. vr. gr., Jeannette
Rdb:
08-01-2007
Zelfs al vormt deze hybride vruchtbaar zaad dan nog zijn de nakomelingen geen Anemone Konigin
Charlotte. Deze kunnen alleen voortgeplant worden via a-seksuele technieken anders worden de
erfelijke eigenschappen weer doorelkaar gegooid.
Ruud
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht