Wie kent de chinese lantaarnbloem. Ik heb 3 kleine knolletjes gekregen met daaruit komend 2
uitlopers maar ik heb geen idee wat ik ermee moet en de gever evenmin Hier iemand? Moet ie in een
pot of in de tuin, zon,schaduw?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Maarten de v.:
09-05-2007
In een pot gewoon binnen, latijnse naam is ceropegia woodii, moet je maar even googelen dan vind je
vast wel de juiste info.
succes!
Adriaan01:
09-05-2007
veel weet ik er niet ik heb er ook een deze staat binnen op een hoge kast en laat ik lekker hangen
hij bloeit weleens veel water krijgt hij niet verder weet ik er ook niet veel van
Alloo:
09-05-2007
gemakelijk plant, ik heb het al jaren in de veranda hangen, kan geen kwaad als men het eens vergeet
water te geven
Nigella:
09-05-2007
Ik ben bang dat er een vergissing in het spel is. Ik denk dat jullie de chinese lantaarnplant
bedoelen, die ken ik wel maar ik bedoel de chinese lantaarnbloem. Er schijnen oranje/gele
lantaarvormige bloemetjes aan te komen.
Adriaan01:
09-05-2007
kun je iets meer vertellen over wat jij precies heb, misschien kan je even een foto laten zien van
je uitlopers dan weten we misschien beter waar we over praten.
m.vr.gr.Adriaan
Loes 119:
09-05-2007
ik weet wat je bedoelt alleen kan ik even niet op de naam komen.het is een klimplantje voor
binnen.ik zal even voor je zoeken..sandersonia of zo.
Loes 119:
09-05-2007
ja inderdaad,sandersonia is het.even op google kijken.
Greenconnection:
09-05-2007
Sandersonia aurantiaca is inderdaad een heel andere plant. Zo zie je hoe misleidend nederlandse
namen kunnen zijn.
De bolletjes oppotten en op een lichte plaats zetten met regelmatig water. Je kunt ze beter in huis
laten.
Artemis:
10-05-2007
Bedoel je Physalis misschien ? Zelf heb ik enkele zaadjes in de border gegooid, maar heb nog steeds
geen resultaat. Schijnt nogal te woekeren. In de winkels kosten ze een rib uit je lijf en ik gebruik
ze graag in herst- en kerststukjes, vandaar mijn poging om ze zelf te oogsten.
Greenconnection:
11-05-2007
Sandersonia aurantiaca:
Adriaan01:
11-05-2007
dat is heel wat anders dan we eerst dachten
m.vr.gr.adriaan
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht