Roze aardbeien: onbekend is onbemind?

Startpagina >> Overzicht forums >> Algemeen bloemen en planten forum >> Roze aardbeien: onbekend is onbemind?
U bent niet ingelogd
Roze aardbeien: onbekend is onbemind?
Cumulus :
04-08-2007
Hoi iedereen,

Ik heb vandaag tijdens mijn intense zoektocht naar winterbloeiers of wintergroene planten om de sombere wintermaanden mee op te fleuren, een speciale aardbeiensoort tegengekomen die het hele jaar door bloeit met roze bloemen.

Hij werd in een plantenwinkel in Ardooie aangeboden onder de naam Fragaria 'Pink Marathon'. Meteen heb ik een exemplaar gekocht en nu kijk ik vol verwachting uit naar mijn roze bloemenpracht en het genot van verse aardbeien uit eigen tuin in het putje van de winter.

Vanavond ben ik op internet naar verzorgingstips gaan zoeken maar tot mijn grote verbazing levert mijn 'gegoegel' slechts zeven resultaten op die amper bruikbaar zijn. Zoeken op 'aardbeien' brengt me nauwelijks verder en 'roze aardbeien' levert me coole badslippertjes op met aardbeienmotief.

Ik blijf dus met volgende vragen zitten:

- Bloeit hij werkelijk heel het jaar door in de tuin of moet ik hem daarvoor als kamerplant behandelen?
- Zijn ze wel eetbaar? Ik verwacht binnen een paar weken de eerste vruchten en ik zou graag nog mijn 29 ste verjaardag vieren volgend jaar...
- Indien eetbaar: zijn ze even goed als de gewone aardbei of smaken ze naar schuimrubber?
- Moet hij in schaduw, zon of halfschaduw?
- Vraagt hij veel mest of moet ik hier spaarzaam mee zijn?
- Veel of weinig water geven?
- Zijn ze goed te kweken op hydrocultuur?

Graag tips van een aardbeienkenner (of iemand die het plantje toevallig ook in huis gehaald heeft)

Dank bij voorbaat,

Hendrik

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden