Ik heb een aantal kiwizaden op vochtige keukenrol gelegd en er zijn een aantal uitgekomen, wie weet
wat ik nu moet doen om de planten groot te krijgen.
Alvast bedankt,
Remi Rutgers
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Christar:
03-09-2007
Ik ben hetzelfde aan het doen, maar heb nog geen plantjes! Volgens mij moet je ze nu heel
voorzichtig verpotten en dan wel in het volle licht maar niet in de volle zon zetten. En niet te
veel water geven. Succes!
R.r.:
03-09-2007
Bedankt voor uw reactie, ik zal het proberen.
Andere reacties zijn altijd welkom.
Remi
Heinz mierling:
27-03-2008
De zaadjes zijn waarschijnlijk in het keukenpapier gegroeid. Knip ze [met wortel en al] uit het
papier en plant dat in een potje of zoiets. Misschien lukt dat.Begin anders opnieuw. Haal zaadjes
uit 'n Kiwi en zaai ze in een kweekbakje, of zoas ik in een plastic doorzichtig gebakdoosje, doe er
ca 3cm bloemaarde en strooi er een beetje aarde overheen.maak alles
vochtig en plaats in veel licht. Geen volle zon. Een beetje vruchtvlees eraan kan geen kwaad.Zo heb
ik het ook gedaan. Van de eerste kweek [jaren geleden] heb ik een plant overgehouden [rest
verwaarloost jammergenoeg] die heeft vorig jaar[2007] voor de eerste keer mannelijke bloemen
gedragen [Heerlijke geur].Ik heb nu nieuwe planten gekweekt [zo.n 13 stuks] die zijn inmiddels zo
tussen de 8 en 23 cm hoog. hopelijk zit daar ook een vrouwtje tussen. IK moet dan wel alles
planten.
Ik zou zeggen veel geluk ermee, hopelijk heb je hier wat aan.
Heinz Mierling
Plantenliefhebb
er:
27-03-2008
@Heinz mierling
13 kiwiplanten en je wil alles planten? Hoeveel plaats neemt dat niet in?
Heinz mierling:
28-03-2008
13 kiwiplanten is natuurlijk veel. Ik zal er deze keer goed voor zorgen, maar ja of ze het allemaal
overleven is natuurlijk maar de vraag. Er zijn een aantal kennissen die ook wel planten willen
hebben. We hebben besloten te proberen tenminste 1 vrouwelijke plant te trekken. Daarna komt het
volgende experiment. Als het lukt, ook maar 1 vrouwtje te kweken, dan gaan we proberen te enten
zodat iedereen een complete set heeft.[toekomstmuziek] De resterende planten zal ik bij mij zelf in
de tuin planten, natuurlijk te dicht op elkaar en dan laat maar groeien en snoeien. Ik kan later de
overtollige planten wel verwijderen. Ik houd nu eenmaal van uitdagingen. Klinkt misschien gek maar
ik denk toch verschillen te zien tussen de planten en als dat zo mocht zijn kom ik daar nog op terug
[Als we de tijd van leven hebben]. IK zal proberen dit zo goed mogelijk vast te leggen.
Groet: Heinz Mierling
Bluesbabe:
29-03-2008
Ik heb een jaar of 3-4 geleden een kiwiplant gekocht en het is een behoorlijke jungle geworden.
Vorig jaar had ik 2 bloemen. Helaas zijn die eraf gestormd. Snoeien durf ik niet want ik weet niet
hoe? Heeft iemand duidelijke tips?
Plantenliefhebb
er:
29-03-2008
Voor snoeien is het nu te laat, kiwi's moeten midden in de winter worden gesnoeid (januari) zodat ze
niet gaan bloeden.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht