Plantenstekjes ruilen en versturen

Startpagina >> Overzicht forums >> Algemeen bloemen en planten forum >> Plantenstekjes ruilen en versturen
U bent niet ingelogd
Plantenstekjes ruilen en versturen
Cumulus :
02-10-2007
Hoi iedereen,

Nog enkele weekjes geduld oefenen en een nieuwe tropische serre zal in mijn tuin oprijzen zodat mijn tropische plantencollektie zich verder kan uitbreiden.

Nu vraag ik me echter af wat de beste manier is om aan 'bijzondere' planten te geraken, en hoe ik zeldzame planten die ik reeds heb met anderen kan delen zodat hun voortbestaan op onze planeet gewaarborgd blijft.

Verenigingen of clubs die geregeld plantenruilbeurzen organiseren zijn er kennelijk niet veel, en dikwijls gaat het maar om één enkele groep zoals vleesetende planten of orchideeën. Ik hoop ergens een soort van netwerk te vinden waar verschillende mensen allerlei uiteenlopende plantensoorten aan elkaar ruilen.
Ik heb weet van zo één vereniging die zoiets doet in het kader van diversiteit en voortbestaan van bedreigde plantensoorten maar die bevindt zich in Frankrijk en mijn Frans is niet toereikend terwijl ik het adres ervan ook ben kwijtgeraakt.
Ik weet dat de plantentuin van Meise ook zoiets doet, maar als gewone hobbykweker heb je daar geen schijn van kans om binnen te raken.

Nog een vraagje over het versturen van planten zelf: heeft iemand daar al eens ervaringen mee gehad? Hoe pakken jullie het aan als je bvb een stekje van een leuke plant met de post naar een vriend stuurt, en is het jullie al eens gelukt om stekjes die je met de post hebt ontvangen op te kweken?

Graag tips, ik denk dat andere mensen er ook wat aan hebben...

Hendrik

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden