ik heb een jonge fargesia rufa gekocht en zou hem in een speciebak zonder bodem willen ingraven om
de breedtegroei te beperken.
De speciebak is 55 cm. breed, onderaan iets smaller.
Zou ik met deze breedte toch een hoogte van 2 meter kunnen halen?
Bedankt alvast,
ronja
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Greenconnection:
21-04-2008
Dat lukt zeker, al duurt het wel een paar jaar voor je die hoogte bereikt.
De groei is niet afhankelijk van de ruimte voor de plant. Geef wel eens wat extra water.
Ronja:
21-04-2008
Bedankt weer!
Wel heel fijn om zo de vragen te kunnen stellen en ook nog zo snel antwoord te ontvangen.
Mar.ko:
21-04-2008
Je kunt hem in een speciekuip planten maar eigenlijk hoeft dat bij een Fargesia niet.
Fargesia rufa vormt uiteindelijk een brede pol, maar woekert niet zoals andere bamboesoorten dat
doen.
Marja
Ronja:
21-04-2008
Dankjewel. Ik wist wel dat hij geen uitlopers vormt, weet je ook welke breedte 1 plant ongeveer kan
bereiken?
Greenconnection:
21-04-2008
De mijne woekert wel aardig en is 1 bij 1 meter.
Ronja:
21-04-2008
Dan hou ik het bij de kuip :-)
Willem v:
22-04-2008
Woekeren is misschien een wat onduidelijke term
Fargesias zijn polvormers in tegenstelling tot bijvoorbeeld de phylostachys familie die lange
ondergrondse uitloper kan produceren. Deze laatsten zou ik altijd van wortelbegrenzers voorzien. Bij
de eerste soort hoeft dat niet.
Wat niet wegneemt dat de pollen groot kunnen worden. Een kuip kan helpen de boel een beetje bij
elkaar te houden, ook bij polvormers.
Ronja:
22-04-2008
Toch nog een vraag: hoe breed groeit deze bamboe eigenlijk uit door het overhangen? (dus 1 plant in
een speciekuip zonder bodem)
Greenconnection:
22-04-2008
Kijk niet raar op, als sommige takken 1 meter over gaan hangen.
Willem v:
22-04-2008
Fargesia Rufa kan ongeveer 2 - 3 meter hoog worden en fargesias hebben een groeiwijze die wat weg
heeft van een paraplu of uitwaaierende fontein. De bladkroon haalt gemakkelijk dezelfde breedte als
de plant hoog is, eerder meer dan minder.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht