Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Forumonderwerp |
nieuw lid Gepubliceerd: 15 feb 2023 31 keer bekeken |
Beste tuinliefhebbers.
Ik tuinier nu al zo 'n 20 jaar en het verveelt me nooit. Lees verder... |
| Tuininformatie |
kweek je eigen groenten Gepubliceerd: 21 mrt 2022 36 keer bekeken |
Het is altijd leuk wanneer je etenswaren zelf kan kweken. Bovendien heb je er niet echt groene vingers voor nodig. Je hebt enkel de juiste materialen nodig en een gezonde portie geduld. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
dwerg perzikboom heeft wederom ziekte, wat nu ? Gepubliceerd: 08 mei 2020 100 keer bekeken |
Beste leden,Afgelopen jaar een vraag gesteld, over onze toen pas gekocht dwerg perzikboompje. Via het forum kwamen wij erachter dat deze last had van krulziekte. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
extreme zomer en planten verzorgen.... Gepubliceerd: 29 jul 2018 229 keer bekeken |
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
knoflook kweken in warm land Gepubliceerd: 30 jun 2017 296 keer bekeken |
Overal lees ik dat je knoflook in het voorjaar of najaar moet planten en dat het een half jaar duurt voodat je knoflook krijgt. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
planten met diepe wortels als olieplatformen? Gepubliceerd: 06 jan 2017 23 keer bekeken |
Nee, ik spreek niet over de normale groenbemesting waar je de planten uiteindelijk omspit. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wisteria Gepubliceerd: 17 nov 2016 67 keer bekeken |
Goedemiddag, Ik wil graag weten of ik een nieuwe Wisteria op de plaats van de oude mag Lees verder... |
| Forumonderwerp |
is deze aloe eetbaar? Gepubliceerd: 09 apr 2016 934 keer bekeken |
Hallo allemaal! Bij een bloemenwinkel heb ik deze twee aloë vera planten gekocht (zie foto's). Er stond bij dat deze enkel op de huid gebruikt konden worden en niet eetbaar zijn. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
worteldoek of geen worteldoek Gepubliceerd: 06 mrt 2016 111 keer bekeken |
Ik heb een tuin in de stad (100 vierkante meter) en heb daarin 2 vierkantemeterbakken geplaatst. Mijn vraag is nu: moet ik onderin de 20cm diepe bakken een worteldoek leggen om contact met de grond te voorkomen? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
groente en fruit afval op de mesthoop Gepubliceerd: 27 dec 2015 46 keer bekeken |
Ik heb een mesthoop achterin mijn tuin. Daarop gooi ik dagelijks groente en fruitafval. Nu vraag ik me wel eens af of hier muizen , ratten of andere ...op af komen .... Lees verder... |
| Forumonderwerp |
vliegen.. Gepubliceerd: 03 jun 2014 4 keer bekeken |
Vinden jullie ook dat er zoveel vliegen zijn? Van die aasvliegen dan nog. Of is dat enkel hier bij mij? Vorig jaar was dat ook al het geval maar nu...! Pfff.. Ze zitten vooral in en rond de moestuinbak. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
bonsai mix, van welke bomen zijn de zaadjes? Gepubliceerd: 27 feb 2014 228 keer bekeken |
Hallo,Ik heb een bonsai mix gekregen met 6 verschillende soorten zaadjes.nu zou ik graag willen weten welk zaadje bij welke naam hoort.op de verpakking staan de volgende namen: Lees verder... |
| Forumonderwerp |
plant Gepubliceerd: 22 aug 2013 17 keer bekeken |
Kan er iemand mij de naam geven van deze plant? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
durian groei Gepubliceerd: 25 jul 2013 81 keer bekeken |
Weet niet of deze vraag hier of in het Groente en fruit forum thuis hoort, maar zien of het reacties oplevert. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
ik wil heel graag weten wat dit is . Gepubliceerd: 14 jul 2013 15 keer bekeken |
goedendag allen !,ik kwam hier gister een groente/fruit tegen,en ik ben heel benieuwd wat het is en hoe het heet .
het komt uit suriname Lees verder... |
| Forumonderwerp |
hier mag je binnenkijken.. Gepubliceerd: 13 jun 2013 75 keer bekeken |
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste Lees verder... |
| Forumonderwerp |
waar zijn de bijen, hommels en vlinders????? Gepubliceerd: 11 jun 2013 28 keer bekeken |
Hallo
Er staan al heel wat planten in mijn tuin met bloemen, maar ik zie geen vlinders, bijen en hommels.Waar hangen die uit?
Ik krijg daar een raar gevoel van. Weet iemand hoe dit zit? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
schaduw-groente Gepubliceerd: 03 mrt 2013 14 keer bekeken |
ik heb een vrije verdieping in een gebouw waar ik graag een tuin wil aanleggen. wat de constructie betreft kan redelijk veel. mijn probleem is echter dat het ik maar een beperkt deel met zon heb Lees verder... |
| Forumonderwerp |
potgrond nieuw leven inblazen:-) Gepubliceerd: 01 nov 2012 57 keer bekeken |
Dag allemaalop acht hoog geen tuin, maar wel heel wat planten (vnl een-jarigen) in bakken. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
groente/fruit over pergola? Gepubliceerd: 14 aug 2012 30 keer bekeken |
Goedemiddag! Lees verder... |
| Forumonderwerp |
te grote dosis decis plus voor groenten van bayer Gepubliceerd: 01 jul 2012 99 keer bekeken |
Ik heb een grote stommiteit begaan en wilde graag jullie mening vragen.
Ik heb twee grote pompoenplanten staan met veel bloem en beginnende pompoenbolletjes. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
kas en welke planten? Gepubliceerd: 28 mei 2012 6 keer bekeken |
Hallo,
Ik heb vandaag een muurkas besteld en er stond bij dat het beter was om op steen blokken te monteren ,waar kan je die halen?
Ook welke groente fruit soorten kan in in deze tijd nog kweken?
Alvast bedankt Lees verder... |
| Forumonderwerp |
goed handboek moestuinen Gepubliceerd: 27 mei 2012 5 keer bekeken |
Goedemiddag Lees verder... |
| Forumonderwerp |
composteren Gepubliceerd: 17 apr 2012 44 keer bekeken |
Ik wil zelf tuin en groenaval gaan composteren. Het zal moeten gebeuren in een compostbak uit de handel daar ik in ruimte eerder wat beperkt ben. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
puzzelen met groente en fruit Gepubliceerd: 23 mrt 2012 11 keer bekeken |
Inmiddels heb ik een stuk grond van 1,20 bij 5 meter vrij om straks mijn gezaaide plantjes in te zetten. Ik heb een aantal pootaardappels en aardbeien gekregen. De brocoli, mais, tomaat, komkommer en paprika staan in Lees verder... |