Coniferen die geel worden

U bent niet ingelogd
Coniferen die geel worden
Tuinkabouter196 5 :
12-05-2008
We hebben net onze tuin vernieuwd afgelopen maand. Alle oude planten die er ooit in stonden eruit gehaald. Vooral de hedera die weelderig door de tuin woekerde. Nu hebben wij als afscheiding nieuwe coniferen geplaatst. Het is beslist geen leylandi. Maar meer een soort thuja. Wij sproeien elke dag de tuin in de avonduren i.v.m. de enorme hitte van afgelopen week. En de uiterste toppen van de conferen worden geel van blad. Wat is hier de oorzaak van en wat kan ik eraan doen? Door de warmte hebben wij uit voorzorg de planten elke dag in de avonduren nat gesproeid met de tuinslang om uitdrogen te voorkomen. En toch worden ze aan de uiteinden geel. 2 coniferen heb ik inmiddels al eruit moeten halen omdat ze het loodje gelegd hebben. Wat gaat hier fout en wat kan ik hieraan doen?
Het gaat om die 5 achterste conferen op de foto waar ik de erste van inmiddels heb verwijderd en de voorste die appart staat en nog 6 van dezelfde die aan de andere zijde van de tuin staan.

30837

Reageren op dit tuinforum bericht Reageren op dit bericht

Reageren op dit tuinforum bericht Reageren op dit bericht Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden