Photinia verliest opeens heel veel blad

Startpagina >> Overzicht forums >> Algemeen bloemen en planten forum >> Photinia verliest opeens heel veel blad
U bent niet ingelogd
Photinia verliest opeens heel veel blad
Marida :
21-05-2008
Vorig jaar kochten we twee photinia (red robin) op stam. We plaatsten ze in een kuippot waarin ze op ons terras staan. Ze hebben daar alle ruimte, zon, wind en toch ook beschutting. Ze waren de hele winter prachtig. Dit voorjaar liepen ze mooi uit, er kwamen bloemetjes in, maar opeens afgelopen weekend verliezen ze in 1 nacht/ochtend heeeeeeel veel blad. Rood en groen blad.
Nu heb ik op dit forum gelezen dat het 'normaal' is dat de glansmispel soms veel blad verliest, en dat ze niet altijd zo mooi blijven als wij willen. Maar dan is er nog iets wat me zorgen baart: de bladeren zien er wat vlekkerig uit (een beetje donkerrode vlekken) en er zitten ook een soort kleine gaatjes in het blad.
Wat kan dit zijn? en wat kan ik eraan doen?
Heeft het zin om de bloemen eruit te knippen zodat de plant meer energie kan steken in de aanmaak van nieuw blad? Moet ik de bakken misschien meer water geven? Of mag een photinia juist niet te nat zijn? Wel of geen mest?
Wie helpt me op weg?

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden