Zover ik weet is dit een Areca palm. Ik heb op Internet gezocht over hoe hem te verzorgen maar het
is een beetje onduidelijk omdat de ene website zegt dat hij veel licht nodig heeft en de andere zegt
dat hij in de schaduw moet staan. Iemand ervaring hiermee?
-xxx- Pascalle
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Anoniem:
04-08-2003
Hoi,
Goeie aankoop, Is ook een van de makkelijkste planten. Hij kan zowel vrijveel licht hebben als ook
in een redelijke donkere hoek staan. Geef hem voldoende water maar niet te nat en je hebt er jaren
plezier van.
Wanneer je zezelf en je planten wilt verwennen!! zet dit soort planten in een seramis cultuur. Dit
is een speciale granulaat met hydrometer en je hoeft nog maar eens in de maand water te geven. en je
plant heeft geen kans dat hij "verzuipt"
succes en groet,
Johan (www.greensolutions.nl)
Anoniem:
04-08-2003
Hij kan overal staan maar vooral niet in het zonlicht. En inderdaad niet te veel water zodat hij
geen natte voetjes krijgt. Tip: verpoot hem elk jaar in in grotere pot met verse aarde en hij wordt
lekker groot.
Anoniem:
06-10-2003
heb zelf meerdere doen het nu heel goed. geef drie keer in de week goed water en bespuit de bladeren
ook daarbij. ook geef ik ze pokon. werkt prima. ze staan overigens half schaduw.zon.
suc6
Anoniem:
22-01-2008
Ik heb dus altijd moeite met deze plant. Dit is mijn derde al en heb
telkens dezelfde klachten
Hij krijgt snel bruine punten en binnen een paar dagen is het blad
helemaal dor en bruin. Het advies was 1 x in de week water geven en
in de zomer 2 x per week. 1 x per 3 weken met wat pokon erbij.
Hij staat bij ons niet in direct zonlicht maar krijg voldoende licht.
Kan deze plant misschien niet tegen tocht.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes,
Jacqueline
Greenconnection:
22-01-2008
Dit is dan ook geen Areca, maar Howeia fosteriana, vaak foutief Areca genoemd. Verdraagt goed
schaduw en wil matig water.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht