Graag zouden wij een clematis willen planten in onze tuin. Zou iemand ons kunnen vertellen wanneer
dat we dit het beste doen. Alvast bedankt voor uw reaktie.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Anoniem:
09-08-2003
In september worden clematissen weer volop aangeboden bij kwekers en tuincentra. Dat is ook een
goede tijd om te planten, maar het kan ook in het voorjaar. En als de plant in een ruime container
staat( dus niet zo'n klein vierkant potje) dan kun je ze vrijwel altijd planten. Maar pas op als je
er nu een zou willen kopen:als de winkel de planten in de brandende zon heeft staan heb je grote
kans dat de wortels door verbranding kapot zijn gegaan. Een groot plantgat maken, diep planten en
wat kalk bij de grond. En je weet het: het zijn bosrandplanten, dus voeten koel en het hoofd in de
zon. Maria
Anoniem:
09-08-2003
Bedankt Maria voor uw reactie.
Anoniem:
09-08-2003
Let vooral bij het kopen van een clematis of de planten voldoende wortels hebben. Bij goede
gewortelde planten komen de wortels tot onder in de pot. De planten die in het voorjaar gestekt zijn
worden in het najaar aangeboden. De planten die in het voorjaar aangeboden worden zijn in het jaar
daarvoor gestekt . In tegenstelling met de Nederlanders snoeien de Engelsen elke plant na aankoop
terug om zodoende meer uitlopers te krijgen. Nederlanders willen graag eerst een bloem zien.
Anoniem:
10-08-2003
Beste anaoniem
Na alle goede adviezen van boven , ik doe altijd een half terra cotta potje tegen de takken die uit
de grond ter bescherming tegen de zon.En knip ik alle uitgebloeide bloemen eruit waar ik bij kan en
volgend jaar staat hij/zij weer vol op te bloeien.
Mieke
Anoniem:
11-08-2003
Hallo,Ik snoei mijn clematis altijd in maart tot 30 cm. kort en dan groeit hij heel snel vol met
prachtige bloemen maar de clematis die in het voorjaar bloeit die snoei je niet of pas na de
bloei......groetjes en succes.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht