Bij ons in de tuin staat een plant die erg sterk geurt naar munt. Maar ik heb geen idee hoe die heet
en hoe ik hem moet verzorgen. Hij is nu uitgebloeid en ik hoop dat ie volgend jaar weer terugkomt.
Zo'n 50cm hoog met dunne pluimen. (lijkt een beetje op een kattestaart). Wie kan mij hier verder
iets over vertellen?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Anoniem:
07-02-2004
Met die kleine beschrijving dat je geeft kan ik enkel besluiten dat het waarschijnlijk een muntplant
is. Ik hoop eerder dat hij DIT jaar nog terug komt, maar als het inderdaat een muntsoort is zal hij
dat zeker doen. En hoe je hem moet verzorgen, je kunt beter vragen hoe je hem moet tegenhouden want
hij is er steeds op uit om je hele tuin te veroveren, je plant hem ergens en een jaar later heeft
hij al een paar vierkante meter ingenomen [combituin]
Anoniem:
07-02-2004
Als het een munt zou zijn dan zo ik hem opgraven en in een emmer zetten waar je de bodem uitgehaald
heb of waar je grotere gaten in gemaakt hebt. Zelf vind ik het een ware ellende om een kwijt te
raken. De eau de cologne mint is nog een beetje binnen de perken te houden . Je zag de reactie van
combituin
Anoniem:
06-05-2004
heb muntplant gestekt (lange stengel met blaadjes) gestekt maar wortel laten schieten lukt niet. Heb
ze nu in kleine stekjes geknipt met ieder een blad en in de grond gezet daarbij steel ietwat schuin
afgesneden. hoop dat dit helpt. Iemand nog tips voor stekken en over potten later?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht