Ze zeggen altijd dat je stro onder de aardbeien moet leggen omdat ze anders gaan rotten, kan je er
ook zaagsel onder leggen of plastic met gaten erin?
Heb vorige nieuwe aardbeienplantjes gekocht, heb ze gepoot ,maar moet ik ze nu al bemesten en met
wat?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Redpoppy:
14-05-2004
meestal wordt stro gebruikt omdat dit zacht is en de aarbeien niet beschadigd worden, ik denk dat
zaagsel minder geschikt is, en plastiek trekt meer slakken aan omdat de grond eronder te lang
vochtig blijft na regen of gieten, of anders kan je eerst slakkenkorrels strooien en dan pas
afdekken, goede mest voor aardbeien is paardemest maar die moet langer op voorhand gegeven worden
Valentin:
26-05-2004
Mestoffen onder de vorm van compost, geef je vóór de aanplant van uw aarbeiplanten. Als deze er nu
reeds staan kun je fijngezeefde compost rond de planten strooien en deze heel lichtjes inharken.
Zeker geen zaagsel gebruiken. Dit verbruikt alleen maar de nodige stikstof om te verteren, en die
hebben uw plantjes zeker nodig.
Nadine:
30-05-2004
hallo
voor mijn aardbeiplanten leg ik stro eronder,het voordeel is dat ze sneller rijpen,en dat er zoveel
geen insekten eraan kunnen ook,het nadeel is als je die water moet geven moet je eerst het stro
terug verwijderen anders gaan de vruchten rotten,er bestaan tegenwoordig ook van die plastieke
vormen die ge eronder kunt schuiven zodat de vruchten niet in aanraking kunnen komen met de aarde
maar die zijn duur in aankoop,zagemeel raad ik volledig af meer werk om deze te verwijderen als ge
die moet water geven,en het word één papje ook groetjes nadine
Piggelmee:
12-07-2004
uit ervaring weet ik dat t door teveel stro alleen maar een kweekkamer wordt voor pissebedden, die
gek op aardbeien zijn. Een klein beetje stro, alleen in de vruchtdragende periode is prima. een
beetje zand eraf wassen is minder erg dan aangevreten vruchten. Lekker compost erbij en wat
dennenaalden vinden aardbeien heerlijk!
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht