Hallo,
ik ben 14 en heb iedere zomer weer een leuke hobby door zonnebloemen te planten. Dit jaar kwamen ze
iets later uit, zodat sommigen nu nog bloemen moeten krijgen.
Nu is er 1 bloem bij, die maar liefst 17 bloemen heeft!!!
Ik heb er ook foto's van, en nu wou ik wel eens weten of dit wel normaal is. Ik vind het wel leuk,
zo heb ik veel zonnebloempitten voor mijn konijntje.
Vriendelijke groeten
Daphnegirl.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Anoniem:
12-09-2004
17 bloemen aan een plant is wel een topscore zeg! Zonnebloemen kunnen wisselvallig hierin zijn. De
afgelopen twee jaar heb ik ze ook in de tuin gehad. Ik liet ze binen voortrekken, uit eigen
zaadoogst van het jaar ervoor en er zitten een aantal tussen die meerdere bloemen ontwikkelen. Bij
sommige gebeurde dat pas als ik de uitgebloeide knop verwijderd had.
Bewaar het zaad (de pitten) van die rijkbloeiende zonnebloem en de mindere ook en zaai ze volgend
jaar. Ben benieuwd of die bloemen uit het zgn. "rijke"zaad ook opnieuw voor betere
resultaten staan.
Gooi trouwens de uitgebloeide bloemen niet zomaar weg. Bewaar de zaden. In de winter kun je de
vogels er een fijn maal aan geven.
Groet,
Anouk.
Redpoppy:
13-09-2004
Hoi Daphnegirl, een tuindame; in de dop dit is wel normaal voor de kleinere zonnebloemen de
reuzezonnebloem krijgt meestal slechts één grote bloem en soms enkele kleinere in de oksels, maar
deze soort is eigenlijk veel leuker meer bloemen en verdeeld over een langere periode, ik heb ze dit
jaar voor het eerst gezaaid en ben er ook enthousiaster over dan over de reuze zonnebloem; je
konijntje zal de extra pitten zeker op prijs stellen .
Daphnegirl:
30-10-2004
Hoi iedereen,
nu ik mijn zonnebloempitten geoogst heb, zit ik met nog een vraagje: de pitten zijn paars :-D
ziet er wel leuk uit...
maar blijven ze purper of worden nog wit als ze drogen??
groetjes
Daphnegirl
Redpoppy:
30-10-2004
de pitten van een zonnebloem zijn wit als je het buitenste vlies verwijdert, heb je ze eigenlijk
niet wat vlug geoogst normaal zijn zonnebloempitten zwart.
Daphnegirl:
31-10-2004
ja ik weet het :-s mijn vader heeft ze geoogst.
maar het was echt hoog tijd, de bloemen waren op hun laatste benen aan het lopen. maar we gaan de
pitten nog laten drogen.
Anoniem:
11-01-2006
huuuhhhhhhhh
Anoniem:
11-01-2006
mooi maar niet heus
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht