Kan ik dit jaar nog zaaien?

Startpagina >> Overzicht forums >> Ecologische moestuin forum >> Kan ik dit jaar nog zaaien?
U bent niet ingelogd
Kan ik dit jaar nog zaaien?
Daffy :
22-04-2006
Hallo,

Ik heb een stuk tuin erbij gekregen van 150m2, daarvan wil ik een gedeelte voor een moestuin gebruiken. Denk dat ik ongeveer 50m2 pak. Ik heb nog helemaal geen ervaring in tuinieren. Ik heb nu een boekje gekocht van Wim Oudshoorn.

Ik ben nu nog steeds bezig om de grond egaal te maken en ik kom nauwelijks verder, want ik kom overal wortels en takken tegen in de grond. Wij hebben zandgrond, heb ik nagevraagd aan mijn schoonvader.

Dat nieuwe gedeelte was eerst een soort vuilnisbelt, veel wildgroei en bramenstruiken. De woningbouw heeft het leeg gemaakt en daarna spul op de grond gespoten om wortels etc. te doden.

Ik heb geen compost, dus heb ik koemest uit een emmer bij de Aldi gekocht. Deze kan ik toch gewoon gebruiken? Hoelang moet ik dan wachten tot ik kan zaaien?

Verder wil ik ook struiken met fruit, maar welke kan ik hiervoor het beste gebruiken? Wil het gebruiken als haag, soort afscheiding met de rest van de tuin.

Ik wil ook een paar fruitbomen in de tuin. Liefst een laagstam soort, ik heb al gezocht maar kom alleen maar grote fruitbomen tegen. Weten jullie misschien een site waar alleen laagstambomen worden besproken?

Groetjes van Daffy

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden