Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie winteractiviteiten in je tuin

Gepubliceerd: 16 nov 2023

6 keer bekeken
In de winter trek je minder snel naar je tuin, maar dat is eigenlijk zonde. Ook in kouder weer kan je namelijk van je tuin genieten. En bovendien is de winter hét ideale moment om je tuin klaar te maken voor de lente.
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het inrichten van een diervriendelijke tuin

Gepubliceerd: 06 mrt 2023

12 keer bekeken
Een diervriendelijke tuin kan zeker de moeite waard zijn; niet alleen voor je eigen plezier, maar ook voor je huisdieren, de wilde dieren en ons milieu.
Lees verder...
Tuininformatie 5 tips voor het onderhouden van je tuin

Gepubliceerd: 23 feb 2023

26 keer bekeken
Een mooie tuin is een waardevolle toevoeging aan je leefomgeving. Je tuin is de plek waar je in je eigen omgeving kan genieten van de buitenlucht. Het is echter wel belangrijk om je tuin te onderhouden om er optimaal van te kunnen genieten.
Lees verder...
Forumonderwerp advies gevraagd met verandering voortuin

Gepubliceerd: 18 apr 2020

79 keer bekeken
Beste leden,Wij hebben een vraag, m.b.t de aanleg van de voortuin.
Lees verder...
Forumonderwerp beste plaats nestkastje

Gepubliceerd: 08 apr 2019

44 keer bekeken
Mijn achtertuin ligt op het zuidwesten. Heerlijk zonnig dus. Nu heb ik achterin mijn tuin een schuur staan en daar wil ik een nestkastje op gaan hangen. Oh, ik heb niet de illusie dat daar dit voorjaar nog vogels in komen nestelen.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke catalpa?

Gepubliceerd: 09 jul 2018

200 keer bekeken
hallo allemaal, wij hebben een Catalpa van 16 jaar.
Lees verder...
Forumonderwerp hazelaar valt uit en druppelt vocht

Gepubliceerd: 11 mei 2018

231 keer bekeken
Mijn hazelaar druppelt vocht het lijken grote druppels die vallen ook laat hij blaadjes los terwijl dat niet de tijd er voor is , ik vind regelmatig ook dode takjes op de grond , zou hij ziek zijn en wat kan het zijn , kan dit kwaad voor de katten
Lees verder...
Forumonderwerp kat uit kamerplant weghouden

Gepubliceerd: 06 jul 2017

281 keer bekeken
onze kat is dol op onze kamerplanten. vooral de bladeren en de takken vindt ze zalig om naar te springen. mag ik azijn gebruiken om op de plant te spuiten? of zijn er andere middeltjes?
Lees verder...
Forumonderwerp azijn tegen kattenoverlast

Gepubliceerd: 12 apr 2017

101 keer bekeken
Ik heb eerst maar eens gekeken op het forum of er meer vragen zijn gesteld over overlast van katers en poezen en hier en daar wel wat over gelezen, maar waarmee mijn vraag niet beantwoord werd.
Lees verder...
Forumonderwerp welk rooster voor stenen over een pomp te plaatsen

Gepubliceerd: 29 mrt 2017

26 keer bekeken
We zijn in onze tuin een beekloop aan het maken die we dan (bijna) vullen met stenen. Om het water rond te kunnen pompen hebben we een verdieping (kuil) gemaakt voor een pomp.
Lees verder...
Forumonderwerp welke kleur gaas valt minst op tegen planten?

Gepubliceerd: 26 feb 2017

183 keer bekeken
Wij gaan onze tuin omheinen en willen nu een hek, bestaande uit palen en gaas, TEGEN onze Haagbeuk aanzetten. Maar we willen het liefst het gaas niet zien. Welke kleur gaas is het beste in dat geval?
Lees verder...
Forumonderwerp vogels in de tuin

Gepubliceerd: 09 jan 2017

67 keer bekeken
Vogels in de tuin Veel vogels in een tuin zorgen voor een natuurbeleving en bestrijden tevens ongewenste insecten.
Lees verder...
Forumonderwerp uitwerpselen ..van welk dier ??

Gepubliceerd: 11 sep 2016

5,444 keer bekeken
Ik zag vanmorgen op diverse plekken in de tuin deze uitwerpselen..Heeft iemand enig idee van welk dier deze afkomstig zijn..?
Lees verder...
Forumonderwerp zomer ..

Gepubliceerd: 21 jun 2016

4 keer bekeken
vlnr: hortensia, slaapbol, zonnebloem, munt, lavendel, roos
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie onkruid

Gepubliceerd: 10 mei 2016

11 keer bekeken
Ik zou graag deze plant identificeren die dit jaar sterk aanwezig is in het aan onze tuin liggende gemeenteplantsoen. Het gaat om een plant van circa 50cm hoog, met een dikke stengel met witte haren.
Lees verder...
Forumonderwerp pootafdruk van...

Gepubliceerd: 11 jul 2015

251 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp composthoop aanleggen

Gepubliceerd: 08 jun 2015

23 keer bekeken
Hallo leden van het forum,
Lees verder...
Forumonderwerp jonge merel

Gepubliceerd: 01 jun 2015

95 keer bekeken
Jongens, hier ben ik weer.. Bij het bezig zijn in de tuin heb ik het nest jonge merels verstoord. Volgens mij is er eentje uitgesprongen. Het nest bevindt zich in de klimopafsluiting.
Lees verder...
Forumonderwerp mollen en woelmuizen.

Gepubliceerd: 23 mei 2015

53 keer bekeken
Heeft iemand ervaring met mollen carbid?
Lees verder...
Forumonderwerp advies gevraagd beplanting 2 grote bakken.

Gepubliceerd: 18 apr 2015

60 keer bekeken
Hallo lezers. Vorig jaar heb ik mijn hele tuin gerenoveerd (Juli) nu het voorjaar er aankomt zit ik met 2 nog hele lege grote bloembakken en ik heb nog geen idee wat ik er mee ga of moet doen.
Lees verder...
Forumonderwerp honden belasting: waarom geen katten belasting?

Gepubliceerd: 13 apr 2015

11 keer bekeken
Waarom betalen we honden belasting? En zou het niet rechtvaardig zijn dat je ook kattenbelasting gaat betalen? Een hond mag niet zomaar in een park zijn poepje doen. Maar waarom een kat wel? Heeft een kat meer rechten? En
Lees verder...
Forumonderwerp katten in de tuin

Gepubliceerd: 06 apr 2015

7 keer bekeken
Voor de woning zijn twee bloemperkjes, van iets meer dan 5 meter lengte.Soms ligt er rondom grond op de straat, waarschijnlijk door gewoel van katten.Remedie:a Ultrasonische golven. Nogal prijzig.
Lees verder...
Forumonderwerp ultrasone geluidsgolven tegen katten?

Gepubliceerd: 30 mrt 2015

45 keer bekeken
Hallo! Heeft u of jij weleens gehoord van gepiep van kattenverjagers? En zo ja, wat vind u hiervan?!
Lees verder...
Forumonderwerp welk(e) dier(en) doen dit?

Gepubliceerd: 28 okt 2014

4 keer bekeken
Onder het kikkerhotel in onze tuin geen kikkers, maar eikels met een keurig gaatje er in. Heb wat gegoogeld en kom uit bij muizen die bezig zijn een wintervoorraadje aan te leggen. Muizen bij je huis? Niet best.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor een plant is dit?

Gepubliceerd: 03 mei 2014

4 keer bekeken
Ik heb een plant in de tuin en wil graag weten wat voor één dat is.Gaat deze nog bloeien? En is de plant giftig voor katten?
Lees verder...